Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kõige rohkem liikus mobiilinumbreid minema Eesti Telekomi juurest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Mobiilimast. Foto on illustratiivne.
Mobiilimast. Foto on illustratiivne. Foto: Peeter Kümmel

Tehnilise järelevalve ameti (TJA) numbriliikuvuse statistika kohaselt liikus 2015. aastal kõige enam mobiilinumbreid minema Eesti Telekomi juurest ning kõige rohkem võitis konkurentide arvelt numbreid Elisa.

Eesti Telekomi juurest liiklus teiste operaatorite juurde aastaga 1394 mobiilinumbrit. Elisa Eesti sai konkurentidelt juurde 1367 ning Tele 2 28 numrbit, selgub TJA statistikast.

Elisa tooteturunduse osakonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul on numbriliikuvuse turul tunnetatav teatavat stabiliseerumist ning on näha, et mobiilsideoperaatorid tegelevad järjest enam ka olemasoleva kliendiga.

«Elisa on aasta lõikes jätkuvalt Eesti eelistatuim operaator ning teeme selle positsiooni hoidmiseks igapäevaselt ka palju tööd. Samas on kliendi liigutamine ühe operaatori juurest teise juurde muutunud kahtlemata töömahukamaks kui varem,» ütles Ploomann. «Oluliselt rohkem on kliente, kes on väga rahul oma senise operaatoriga ning seda tänu sellele, et kõik operaatorid tegelevad järjest enam enda olemasoleva kliendiga.«

Ploomanni hinnangul ei mõju mobiilsideoperaatori valikul  enam turul pelgalt odavam hind, vaid kliendid ootavad laia teenuste valikut, väga head teenuste kvaliteeti ning on tihti nõus just enda nõudmistele vastava lahenduse eest ka veidi kõrgemat hinda maksma.

«Näeme ka seda, et operaatori valiku teeb klient täna järjest enam mobiilse interneti paketi ning hinnataseme põhjal ning varasemaga võrreldes on oluliselt vähenenud kõnepaketi komponendi tähtsus,» lisas ta.

Eesti Telekomi meediasuhete juhi  Raigo Neudorfi sõnul on konkurents mobiilside turul  terav ning ka numbriliikuvuse osas käib kõva võitlus iga kliendi pärast.

«Samas on positiivne, et paljud kliendid, kes on otsustanud mingil hetkel meie juurest oma numbriga lahkuda, naasevad mõne aja pärast EMT võrku. See on märk sellest, et kliendid hindavad kõrgelt meie poolt pakutava hinna ja kvaliteedi suhet,» märkis Neudorf.

Tema sõnul ei anna numbriliikuvus turust terviklikku pilti. «EMT mobiilside klientide arv ulatus läinud aasta kolmanda kvartali lõpus 851 000 kliendini ning eriti silmapaistev oli just lepinguliste klientide arvu kasv – 2014. aasta III  kvartaliga võrreldes kasvas lepinguliste klientide arv 38 000 kliendi võrra ning võrreldes 2015. aasta teise kvartaliga sai Eesti Telekom juurde 6500 lepingulist mobiiliklienti.»

Tavanumbrite osas kaotas Eesti Telekom konkurentidele aastaga 1634 numrbit, suurim võitja selles sektoris oli Starman 923 numbriga.

Liikunud numbrite arv kajastab reaalsete tava- ja mobiiltelefoninumbrite üleminekut ühe sideettevõtte juurest teise juurde. Liikunud numbrite arvul puudub otsene seos sideettevõttega liitunud või sealt lahkunud klientide üldarvuga, sest ühel kliendil võib olla mitu numbrit, kuid samas üks liitumisleping.

Tagasi üles