Möödunud aasta viimastel kuudel Tallinnas nädalavahetust veetmas käinud Tartu tudengid arvasid, et taksofirma püüdis neid röövida, kui neilt sõidu lõpus ametlikust hinnakirjast poole odavamat hinda küsis.
Taksofirma soodustus äratas klientides kahtlust
«Meid üritati Tallinnas taksoga sõites täiega röövida,» ütles Postimehe tarbijatoimetusega möödunud aasta lõpupoole ühendust võtnud Tartus õppiv tudengineiu Maris, kes oli ühel nädalavahetusel seltskonnaga Tallinnas taksot tellides enda sõnul sattunud olukorda, mis talle kahtlane tundus.
Novembris Pelgulinnast kesklinna sõitnud kolmeliikmeline seltskond valis Taxifyst kõige odavama takso selle järgi, et autosse istumine maksis 1,99 eurot ning ka kilomeetri hind oli madal. «Ei mäleta enam, mis, aga kui autosse läksime, oli ees juba 3 eurot ja sendid,» rääkis neiu. Üks tema kaaslastest küsis ka kohe taksojuhi käest, miks selline hind on ees ja selle peale ütles taksojuht, et parandab selle pärast ära.
Kesklinna jõudes oli taksoarve 7 eurot ning sõidu lõppedes taksojuht tegigi nii, nagu ta sõidu alguses oli lubanud ning noored pidid maksma natuke üle 3 euro. Küll aga äratas taksojuhi selline käitumine neis kahtlust. «Aga kui poleks küsinud, kas siis oleks olukord muutunud?» märkis neiu, kes oli kindel, et taksojuht oleks neilt täishinna küsinud, kui nad poleks sellele tähelepanu pööranud.
«See on kõikides meie autodes nii – sõitu alustades on ees 3,98 eurot,» selgitas Soodne Takso juhatuse liige Aleksander Sihver, lisades, et kuni nelja inimesega sõites teeb taksojuht sõidu lõpus 50 protsenti soodustust. «Kui rohkem – siis on täistariif,» märkis Sihver. Ta ütles, et ettevõtte 15 taksost 60 protsenti nii sõidukitest kui tellimustest on tegelikult bussiga, mis mahutavad viis kuni kaheksa inimest.
Taksofirma esindaja sõnas, et suure tõenäosusega said sõitjad olukorrast valesti aru. Kuna täna kehtiv seadus näeb ette, et taksofirma võib kehtestada ainult ühe tariifi – st kahte tariifi olla ei või –, siis teeb taksofirma 50-protsendilist soodustust neile klientidele, kes tellivad takso Taxify, Taxigo või dispetšeri kaudu Tallinna piires, kui autos olijate arv jääb kuni nelja inimeseni. «Kõik need tingimused on meie veebilehel ka üleval,» tähendas Sihver.
Tallinna transpordiameti taksoveo vanemspetsialisti Elo Tamburi kinnitusel näeb tõepoolest ühistranspordiseadus ette, et taksoveo teenuse hinnad kehtestab vedaja ja seejuures tuleb silmas pidada, et igale teenusele võib kehtestada üksnes ühe hinna. Samas tõi ta välja, et seadus ei piira aga vedajal anda soodustust, kuid soodustus saab olla ainult protsendiline mahaarvamine teenuse lõpphinnast.
«Seega kui vedaja teeb soodustuse protsendi lõpphinnast, siis on ta käitunud korrektselt,» kinnitas Tambur, lisades, et seaduserikkumisega on tegu üksnes sellisel juhul, kui osutatud teenuse hind kujuneb kõrgemaks kehtestatud hinnakirjast.