Tankla juures alkoholireklaami märganud klienti pani imestama, kas tanklakett tegeleb juhtidele alkoholiostu propageerimisega.
Statoili alkoholireklaam ajas kliendil harja punaseks (1)
Lugejale jäi hiljuti silma reklaam Statoili Tartu Turu tanklas, mis kutsub üles soodsa hinnaga kahte õlut ostma. «Kas see on Statoili uus strateegia tanklaõuel meelde tuletada, et juht peaks teele õlut kaasa ostma või on kliente nii väheks jäänud, et peab neid meelitama alkoholiga?» oli ta nõutu.
Mehele tundus veel veider, et kas mitte ei lähe alkoholiostu propageerimine tanklates vastuollu viimasel ajal aktuaalse teema, nimelt alkoholireklaami keelustamisega.
Statoili turundusdirektor Diana Veigel selgitas esmalt, et Statoili teenindusjaama kontseptsioon koosneb kahest eraldiseisvast osast: esiteks tankimisala, mis on mõeldud kütuse tankimiseks ning teiseks mugavuspood, mis on end Eesti turul tõestanud toidu- ja esmatarbekaupade ostmise kohana.
«Statoili mugavuspood on nagu iga teine pood tee ääres, kuhu autojuht tuleb autoga. Reklaamid vastavad sotsiaalministeeriumi uues eelnõus toodud soovitusele – seal ei ole üleskutset, emotsiooni ega elustiili propageerivaid elemente (sealhulgas inimest ennast),» ütles Veigel. Ta rõhutas, et kehtiva seadusandluse valguses ei ole mugavuspoel keelatud erinevate tootekategooriate reklaamimine seaduses ettenähtud tingimustel.
«Mõistame, kui klienti reklaam häiris, aga tegemist ei ole juhile suunatud üleskutsega õlut jooma hakata, nii nagu internetiportaalis uudiste kõrval olev reklaam ei ole tööajal uudiseid lugeva inimese jaoks üleskutseks töö ajal jooma hakata,» kinnitas Veigel. Ta lisas, et antud reklaami puhul on tegemist poe, mitte tanklaga seotud reklaamiga – seda samal moel nagu supermarketi seinal olev reklaam ei ole seotud supermarketi ukse ees oleva automaattankla tegevusega.