Detsembris kinkide peale kulutatud raha on jätnud ilmselt augu inimeste rahakotti, sest äsja alanud suured allahindlused ostukeskusi rahvaga ei täida.
Eesti allahindlused jätavad ostlejad külmaks
Allahindluskampaaniad on jõudnud pea kõikidesse suurematesse poodidesse ning ei jäta puutumata ka väiksemaid ettevõtteid. Küll aga ei meelita suured värvilised sildid inimesi poodidesse, sest väike järjekord kassas ja olematu järjekord proovikabiinides ei meenuta kuidagi suuri allahindlusi.
Ülemiste keskuses paistis teisipäeva õhtul ringi käies silma, et kuigi poed olid täis plakateid, mis kuulutasid madalatest hindadest, siis võis poodlejaid kokku lugeda sõrmedel. Sportlandi juhatuse esimees Gerd Kiili sõnul pole neil põhjust nurisemiseks. «Ilm on hea, hind on hea,» kommenteeris Kiili.
Koduekstra turundusjuhi Liina Kivimäe sõnul on ka nende kampaania ootuspäraselt alanud. «Teie poekülastus langes üsna hilisesse kellaaega ning lisaks ka nädala algusesse, mil üldjuhul ongi vähe rahvast,» sõnas Kivimägi.
Kui suurematel poodidel on oma kampaaniad, mis toimivad üheaegselt Ülemiste keskuse allahindluse kampaaniaga, siis väiksematel ettevõtetel on allahinnatud vaid paar lõpumüügis olevat toodet.
Eriti suurelt oli väljas Sportland kampaaniaga «ostufestival», Koduekstra «sokipäevad» ja Euronicsis «ossa!». Sportlandi sisenedes tundus esialgu, et kõik tooted on alla hinnatud, kuid täpsemal vaatlusel sai siiski selgeks, et on ka täishinnaga tooteid. Kui lastesuusad saab sealt praegu soodukaga, siis täiskasvanutel tuleb suuskade eest täishind välja käia. Küll aga saavad uue aasta trenni minejad oma trenniriided soodsama hinnaga.
Rademaris saab jällegi allahinnatud suusad nii laps kui ka täiskasvanu. Sarnaselt konkurendile on nemadki uue aasta trenni minejatele mõelnud, sest alla hinnatud oli näiteks suur osa üldtreeningjalatseid.
Kuigi kurdetakse, et kui riiete hunniku juures on silt «alates» mingist hinnast, siis on tegelikult väga vähe neid tooteid, mis ka reaalselt lubatud madalaima hinnaga saadaval on. Riidepoodi Reserved sisse astudes tervitab klienti suur silt: «alates 9,99€» ning enamik sealseid tooteid oligi hinnavahemikus 9,99 kuni 19,99 eurot, lisaks oli hunnikus ka pluus, mis maksis 7,99 eurot.
Ka akssesuaaride pood Expressions müüb tooteid odavamalt kui lubatud. Plakatil seisab, et hinnad alates ühest eurost, kuid poes sees võis tegelikult silmata nii mõndagi, mille sai kätte alla euro.