Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Kas taksoäpid võtavad dispetšeritelt töö?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Taxify taksoäpp.
Taxify taksoäpp. Foto: Eero Vabamägi

Taksoäppi kasutades ei ole võimalik eelmise päeva õhtul hommikul kella viieks taksot tellida, kui on vaja näiteks hommikul vara lennujaama jõuda. Kas taksoäppidel on plaanis ettetellimise rakendus luua, mis võtaks jällegi dispetšeritelt töö?

Taxify asutaja ja juht Markus Villig sõnas, et neil on broneeringute korraldamine keeruline. «Meil pole plaanis sellega tegeleda, sest ettetellimine muutub nagunii järgmise ühe kuni kahe aasta jooksul ajalooks. Hetkel on meil igapäevaselt Tallinnas saadaval üle 1000 juhi ning 99 protsenti tellimustest suudame ära teenindada, mistõttu pole ette tellimine lihtsalt vajalik,» leidis Villig.

Ta sõnas, et iga nädal sõidavad tuhanded inimesed varahommikul või öösel Taxifyga lennujaama ja sadamasse ning nende arv kasvab igakuiselt. 

Taxify kaasasutaja Martin Villig lisas täiendavalt, et Taxify ei plaani ettetellimuse funktsionaalsust arendada. «Me panustame autopargi arendamisele, sest meie visiooniks on pakkuda kliendile alati Taxify kaudu autot kolme kuni viie minutiga, linna ääres võib ooteaeg olla pisut pikem,» märkis ta.

Taxigo juhatuse liige Eduard Dubrovski sõnas, et hetkel on välja töötamisel ettetellimise võimalus läbi äpi. «See peaks valmima selle aasta veebruaris, kuid samal ajal pakume oma klientidele võimalust helistada taksofirmade ühisele dispetseri lühinumbrile 1665 ning sealt saab taksot hommikuks ilusasti tellida,» selgitas Dubrovski.

«Mis puudutab tulevikku, siis arvan, et tehnoloogia kindlasti asendab kunagi dispetserid, kuid seda ei juhtu lähimate aastate jooksul,» lausus Dubrovski. Ta toob näiteks, et inimesed on kinni oma harjumustes ning nii nagu ei asendanud teleri leiutamine raadiot ega veebilehed paberlehti, nii pole ka arvata, et mobiiliäpid väga ruttu helistamisteenuse asendaks

«Ka kütusetanklaid on «sooje» ja «külmi», et osad inimesed saaks maksta ilma teenindaja vahenduseta, teised aga just rõõmsa teenindaja vahendusel. Vajadused on erinevad ja harjumused.

Nii vanemad inimesed, kuid ka paljud noored eelistavad täna taksot tellides helistada dispetserile ja olla personaalselt teenindatud. Tihti on kliendi soov spetsiifilisem kui äpp võimaldab edastada taksojuhile. Võib ka juhtuda, et interneti levi ei ole piisavalt hea, kuid kõige rohkem mängib rolli kliendi harjumus - tellida taksot telefoni teel.

Sellel põhjusel panustab Taxigo täna mitte ainult äppi välja töötamisele, vaid ka operaatori teenuse ümberehitamisse ja paremaks muutmisesse.

Kutsu Takso OÜ juhatuse liige Nikolai Manohhin sõnas, et taksot ette tellida on alati kindlam dispetšerile helistades. «Dispetšeril on olemas info kliendi sõiduaja ja vajadusel sihtkoha kohta ja samuti on temal vastutus ja jälgimine tellimuse täitmise osas,» lausus Manohhin.

Ta mainis, et juhul kui kliendile saadetava autoga peaks midagi juhtuma, on tarvis leida kohe teine auto, et klient jõuaks õigeks ajaks lennujaama, mida saab teha operatiivselt kõige kindlamalt dispetšer. «On võimalik luua ka äpilahendus otse juhilt ettetellimiseks, kuid kliendi jaoks peame hetkel kindlamaks ettetellimise variandiks helistamist,» märkis Manohhin.

«Arvame, et dispetšerid jäävad veel pikaks ajaks, sest paljudel inimestel on ka nuputelefonid ja lauatelefonid, millest osad ei plaanigi loobuda. Seega palju inimesi eelistab takso tellida just dispetšeri kaudu,» selgitas ta.

Tagasi üles