Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kütusefirma soovitus: pakasega tasub hoida kütusepaak võimalikult täis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Indrek Sassi soovitab, kuidas õhutemperatuuri kõikumisega autot ette valmistada.
Indrek Sassi soovitab, kuidas õhutemperatuuri kõikumisega autot ette valmistada. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Eesti juhtiv mootorikütuste jaemüüja Statoil Fuel & Retail Eesti AS palub autojuhtidel ekstreemsete külmakraadide ja õhutemperatuuri kõikumisega arvestada ning autosid selleks ette valmistama.

Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste tootejuhi Indrek Sassi sõnul on talvisel ajal soovitatav kütusepaak võimalikult täis hoida kondensvee tekke ennetamiseks ja see soovitus kehtib ühtviisi nii bensiini- kui ka diiselmootoriga autode kohta.

«Kondensvee tekke oht on eriti tõenäoline just praegu, kui temperatuur kõigub suurtes piirides – nädal-kaks tagasi oli õhutemperatuur plusskraadide juures, neljapäevaks ennustatakse kuni 26 külmakraadi, kuid järgmisel nädalal taas plusskraade,» märkis Sassi.

Ta ütles, et selliste temperatuurikõikumiste juures on soovitatav hoida auto kütusepaak võimalikult täis, sest nii on kütusepaagis vähem tühja ruumi ning seetõttu väiksem võimalus kondensvee tekkeks.

«Kondensvee ja kütuse segunemisel võivad tekkida auto mootori töös tõrked, mida autojuht võib tõlgendada kui kütusemüüja poolt müüdud ebakvaliteetsest kütusest tingitud probleemi ja tegelikult on probleemi põhjustanud auto kütusepaagis sadestunud kondensvesi,» arutles Sassi.

Diiselmootoriga auto omanikel soovitab Sassi olla eriti tähelepanelik kütuse kvaliteedi ja päritolu osas, sest endiselt on levinud maksupetturite poolt diislikütuse segamine raske kütteõliga. Eesti Õliühing hoiatas juba oktoobris, et Eesti diislikütuse turul ringleb rekordkogus rasket kütteõli, mille kasutamine diislikütuses kahjustab nüüdisaegsete diiselmootorite pumppihusteid ning võib tuua kaasa üpris kulukad remondiarved.

Tagasi üles