Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Haapsalu rongiliini järele nõudlus kasvab

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Tallinnast Haapsalu poole sõites jõuab rongiga Riisipereni ja sealt edasi pole ei rööpaid ega liipreid, vaid endine raudteetamm, mida üksikud kasutavad kergliiklusteena. Esimene raudteeta asula sellel trassil on Turba.

Rööpad Riisipere ja Haapsalu vahel, kuhu ka Turba jääb, võeti üles juba 2004. aastal ja müüdi vanarauaks, vahendab Harju Elu. «Rong oli põhiliiklusvahend ja vahepeal käisin ainult sellega tööl,» meenutab treialina Tallinnas rassinud Heino Ots, kes praegu veedab Turbas pensionipõlve, kuid unistab endiselt raudtee taastamisest.

«Üks asi on see, et jääb see igasugune tühi bussisõit ära, kuna siitsamast saaks rongiga tund aega ning oledki linnas,» agiteerib raudtee kasuks Turbas elav Rein Rebane, kes käib igapäevaselt Tallinnas ehitajaks. Reinu arvates päästaks rong ta liiklusummikutest nii hommikul kui õhtul, seal oleks ka rohkem ruumi ja ühtlasi aitaks rong lapsed kooli.

Raudtee taastamise on võtnud omale südameasjaks Haapsalu ärimehed Koit Uus ja Veiko Tishler, kuna Uusile andis impulsi rongisõit Rootsis üheteist aasta eest.

Refereeritud artiklit saab lugeda Harju Elust.

Tagasi üles