Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid

Veel üks viimase miili lahendus: Eesti start-up paneb sõidujagajad toidukotte koju vedama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Uus teenus Wisemile vahendab vedajaid ja sõitjaid
Uus teenus Wisemile vahendab vedajaid ja sõitjaid Foto: Wisemile

Seni peamiselt sõidujagamisteenuse pakkumisega tuntust kogunud Eesti start-up Wisemile tahab kevadel teenust laiendada ja panna sõidujagajad ka klientidele toidukotte koju vedama.

Veebipoodidest tellitud kaupade kojutoimetamise nö viimase miili, ehk ühtlasi hetkel kogu tarneahela suurimaks  pudelikaelaks olevale probleemile on lahendusi otsimas mitmed maailma tehnoloogia suurtegijad ja ka start-up’id. Osad plaanivad kasutusele võtta droone, teised on meisterdamas ratastel vuravaid roboteid, kolmandad tahavad rakendada sõidujagajaid.

Wisemile’i nägemuse kohaselt oleks uuel teenusel jumet eelkõige interneti toidupoodide klientide seas, näiteks Eesti kontekstis võiksid nendeks olla tellimused e-Selveri, e-Maximaa või Prisma veebipoodidest.

Wisemile’i juht Arti Kütt näeb, et e-poest tellitud toidukotid saavad klientidele kätte toimetada just needsamad igapäevaselt töö ja kodukoha vahet liiklevad inimesed.

«Eraisikust autojuhid teevad seda kordades odavamalt ja kiiremini kui kullerettevõtted, kuna Wisemile autojuhid ei pea tegema spetsiaalset lisasõitu, vaid nad toimetavad toidukotid otse oma naabruses elavatele inimestele,» ütles Kütt.

Sama transpordi platvormi saaks Küti sõnul kasutada ka muudest internetipoodidest ning oksjonikeskkondadedes soetatud kaupade transpordiks. 

«Wisemile’i visiooniks on luua ühtne, terviklik ning hästi toimiv transpordivõrgustik, mis aitab säästa olulisel määral inimeste kulutusi transpordile. Samuti on sõidujagamisel suurem sotsiaalmajanduslik ning ökoloogiline efekt, kuna sõidujagamine aitab vähendada kõrgest liikluskoormusest tulenevaid ummikuid ning kasvuhoonegaaside emissiooni,» märkis Kütt.

Wisemile osaleb ka antud sõidujagamise ning interneti toidupoodide transpordi platvormi ideega ajujahi konkursil ning on jõudnud TOP30 hulka. Võistlus on käimas ning käesoleva aasta võitja selgitatakse välja kevadel. Wisemilel on kavas juba selleks ajaks interneti veebipoodide transpordi platvorm turule tuua.  

Tagasi üles