Nestle on sunnitud kaotama sildi «hea algus päevale » oma kakaotoodetelt, sest suure suhkrusisaldusega toode sisaldab vähe toitaineid.
Nestle kakaojook jääb ilma oma lööklausest
Populaarne kakaotootja Nestle on sunnitud kaotama ära sildi «hea päeva alguseks». Ettevõtet on ühtlasi ka kritiseeritud selles, et nende reklaamid vihjavad justkui oleks imikutele mõeldud piimasegu päris rinnapiimast parem.
Euroopa Reklaamistandardite liit toetab Laste Toidu kampaaniat, mille sõnul on kakaojoogil ilutsev jänes koos lööklause «hea algus päevale» eksitav. Fraas «hea algus» saab seostada kasulike toitainetega, mis peaksid sel juhul joogis sisalduda, aga tegelikult sealt puuduvad.
Nestle endi sõnul on nii jänes kui ka fraas «hea algus päevale» hoolikalt valitud. Jänes iseloomustab aktiivset ja energilist karakterit, kes reklaamid tervislikku eluviisi, «hea algus» samas vihjab sellele, et toodet võib tarvitada hommikul ning see annab hea enesetunde.
Küll aga joogis ohtrasti suhkrut. Nestle UK sõnul sisaldab 200 milliliitrine jook, kuhu on lisatud kolm teelusikatäit Nesquik kakaod, rohkem kui 20 grammi suhkrut. See on kaks kolmandikku 11-aastase lapse päevanormist.
Ettevõtte endi sõnul tuleb rohkem kui pool kakaojoogi suhkrust laktoosist, mida leidub tavalises piimas, ja kakaopulbrisse lisatud toitainetest nagu C ja D vitamiin, tsink ja raud.
1977. aastal alustati USAs Nestle vastu kampaaniat, kui ettevõte tegi agressiivset turundust imikutele mõeldud piimasegule arengumaades. Reklaamides räägiti piimasegu kasulikkusest ning kinnitati, et piimasegu on parem kui rinnapiim. Kuna vee kvaliteet arengumaades ei olnud kõige paremal tasemel, siis piimasegu veega segades viis see mitme haiguseni.