Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Algavad Helsingi lennujaama teise etapi laiendustööd

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Helsingi lennujaam
Helsingi lennujaam Foto: Sander Ilvest

Soome lennujaamade operaator Finavia alustab jaanuarist Helsingi-Vantaa lennujaama laiendustööde teist etappi, mille raames valmib muuhulgas lennujaama lõunatiiva uus reisijate terminal.

Tegemist on osaga pikemaajalisest lennujaama laiendusplaanist, mis läheb hinnanguliselt maksma ligi üks miljard eurot, vahendab Yle. Sel aastal algavate laiendustööde raames pikeneb lennujaama lõunatiib, mis seni on teenindanud kauglende ja lende mitte-Schengeni riikidesse. Laiendustööde esialgne tähtaeg on 2017. aasta suvi, kuna laiendusega loodetakse ühele poole saada enne Soome riigi 100. aastapäeva.

«Me teeme kõik endast oleneva, et lennujaama laiendustööd häiriksid võimalikult vähe nii reisijaid kui lennufirmade tööd,» kinnitas lennujaama direktor Ville Haapasaari. Küll aga ütles ta, et täielikult seda välistada ei saa. Aastani 2020 vältavate uuendustööde kogumaksumuseks on hetkel planeeritud 900 miljonit eurot. Möödunud aasta augustis sõlmis Finavia 260 miljoni euro suuruse lepingu kahe ehitusfirmaga – Lemminkäinen ja Destia –, mis vastutasid laiendustööde esimese etapi eest.

Finavia esindajate sõnul on kogu Helsingi lennujaama laiendusprojekti eesmärk lisada lennujaama ruumi, suurendada nii teenuste kui ka kauglendude ja ümberistumiste hulka. Selle raames kasvab ka lennukite parkimiskohtade arv ning väheneb nende ümberpööramisaeg. Sellega kasvab ka lennujaama lendude läbilaskevõime, mistõttu kasvab ka bussidega terminalidest lennukite peale minek.

2017. keskpaigaks, kui teise etapi laiendustööd peaksid lõppema, kasvab Helsingi lennujaama pindala 6850 ruutmeetri võrra. Uus laiendus on kahekorruseline hoone, mis hakkab nii sissetulevaid reisijaid vastu võtma kui ka väljuvaid lende teenindama. Ka tuleb Haapasaari sõnul laiendusse lennujaama esimene liikuv tee, mis lihtsustab reisijatel terminalidesse jõudmist. Lennukite ümberpööramis- ja parkimisala laieneb 157 000 ruutmeetri võrra. Selle käigus valmib muuhulgas angaar neljale laia kerega lennukile ning juurde tuleb kolm reisijate topeltsilda.

Pärast lõunatiiva valmimist algavad laiendustööd lennujaama läänetiivas. Nende tööde esialgne lõpptähtaeg on 2020. aasta suvi. Selle käigus laiendatakse nii terminalide ala kui ka lennuvälja. Samuti ostetakse juurde uus Airbusi laia kerega lennuk ning viiakse lõpuni metrooühendus lennujaama ja Helsingi kesklinna vahel. Nii peaks Helsingi lennujaama läbilaskevõime 2020. aastaks kasvama 20 miljoni reisijani aastas.

Tagasi üles