Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Apple võitis jõulud 2015

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Jõulumüügi edetabel
Jõulumüügi edetabel Foto: Flurry Insights

Möödunud jõuluperioodil aktiveeritud uutest nutiseadmetest olid ligi pooled Apple'i toodetud, selgub värskest uuringust.

Uuringufirma Flurry Insights avaldatud andmeil moodustasid Apple'i seadmed täpsemalt uutest toodetest 49 protsenti ning tema suurim rivaal Samsung kogus näitajaks 19,8 protsenti.

Microsfti Nokia telefonide numbriks jäi vaid 2 protsenti, LG kogus 1,7 ning Hiina tootja Xiaomi lõpetas esiviisiku 1,5 protsendiga. Seega pole üllatuslikult esiviisikus ei turuosalt maailmas kolmandaks nutitelefonide tootjat Huaweid ega ka selliseid üleilmselt tuntud tegijaid nagu Sony või Motorola.

Flurry Insights usub, et Apple'i edu taga on järeleandmine klientide soovile omada suuremat iPhone'i.  Möödunud aastal moodustasid suuremõõtmelised nutitelefonid ehk phabletid nutiseadmete kogumüügist 27 protsenti. Keskmise suurusega telefonide osaks jäi 55 protsenti, täismõõtmeliste tahvelarvutite osaks üheksa protsenti - sama suur oli ka väikeste tahvelarvutite osakaal. Kõige enam kasvas just suuremõõtmeliste telefoni müük.

Kuigi Apple võitis jätkuvalt jõulumüügi, kukkus ta edumaa võrreldes iseendaga aasta jooksul 2,2 protsenti - nimelt oli 2014. aasta jõulumüügi turuosa numbriks tal 51,3 protsenti.

Tagasi üles