Enne jõuluperioodi jaemüügi kasv veidi aeglustus

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta novembris 2014. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 6 protsenti, teatas statistikaamet. 

Kui oktoobris kasvas jaemüük varasema aasta sama kuuga võrreldes 8 protsenti, siis novembris jaemüügi kasv mõnevõrra aeglustus.

2015. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 417,7 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 318 eurot elaniku kohta.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta novembriga võrreldes 11 protsenti. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes oli jaemüük 2 protsenti väiksem kui varasema aasta novembris ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi müük 2014. aastaga novembriga võrreldes samale tasemele. Enim suurenes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, kontoritarvete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 37 protsenti). Keskmisest enam suurenes jaemüük posti või interneti teel (kasv 30 protsenti) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 26 protsenti). Novembris suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajades) (kasv 7 protsenti), ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 5 protsenti).

Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasv aeglustus novembris märgatavalt. Kui oktoobris kasvas neis kauplustes jaemüük varasema aasta sama kuuga võrreldes 4 protsenti, siis novembris oli kasv 1 protsent.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 8 protsenti.

Võrreldes 2015. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1 protsenti. 2015. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2014. aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8 protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 488,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 86 protsenti. 2014. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 2 protsenti, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 6 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles