Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nordecon venitas uurimise all oleva teelõigu ehitusega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Aerofoto Liiapeksi-Loobu maanteelõigust, mille ehitamise tüliõunaks kujunes killustik: graniit on kallis, paekillustik odavam. Teede ehitamisel on aga tiheda konkurentsi tõttu iga kroon hinnas.
Aerofoto Liiapeksi-Loobu maanteelõigust, mille ehitamise tüliõunaks kujunes killustik: graniit on kallis, paekillustik odavam. Teede ehitamisel on aga tiheda konkurentsi tõttu iga kroon hinnas. Foto: Toomas Huik

Nordecon ja maanteeamet vaidlesid terve suve ägedalt selle üle, kas Tallinna-Narva maantee ühe lõigu ehitusel tohib graniit­killustiku asendada muu materjaliga. Konflikti hinnaks olid miljonid kroonid.


Et oma õigust tõestada, kaevas Nordecon mitmes kohas läbi korraliku teemulde, rikkudes kvaliteetse tee ja tekitades endale lisakulusid. Postimeest nõustanud allikate andmeil ei saavutanud firma hoolimata sellest lepingumuudatust.

Börsifirma Nordeconi emafirma Nordic Contractorsi juhatuse esimees Toomas Luman ütles reedel Postimehele, et graniitkillustiku asendamine Liiapeksi-Loobu teelõigul oleks andnud riigile suure kokkuhoiu.

Maanteeameti hinnangul oleks aga Lumani firma ettepanekuga nõustumine tähendanud vastupidist – ehituse kallinemist ja ehitustähtaja pikenemist.

Tallinna-Narva maanteel pisut enne Viitnat asuva Liiapeksi-Loobu teelõigu ehituslepingu sõlmisid Nordecon ja maanteeamet mullu oktoobris. 20-kilomeetrine maanteejupp pidi valmis olema eelmisel esmaspäeval, kuid see pole kaugeltki nii.

Edasi loe Postimees Plussist.

Tagasi üles