Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Taxify lubab osal juhtidest aastavahetuse hinna kahekordseks tõsta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Taxify mobiiliäpp.
Taxify mobiiliäpp. Foto: Arno Saar/Õhtuleht

Aastavahetuseööl kasvab taksode nõudlus tavapärasega võrreldes mitmekordseks, mistõttu peavad vedajad nuputama, kuidas seadust rikkumata võimalikult palju kliente teenindada.

Taxifyga koostööd tegev anonüümne juht andis täna teada, et ettevõte andis aastavahetuse ööl juhtidele võimaluse küsida klientidelt sõidu eest kahekordset hinda. Taxify saadetud sõnumis juhtidele seisis, et mõned juhid avaldasid soovi aastavahetuse tipptundidel tõsta oma hindu.

«Kõrgemad hinnad kehtiks 31. dets 22.00 - 1. jaan 06.00. Hind taksomeetri alusel, sõidu lõpus korrutate hinna kahega. Kliendid näevad teie hindu enne Taxify tellimust. Selgita sõites ka kliendile aastavahetuse hinnatõusu, mil nõudlus on tavalisest 14 korda suurem,» kirjutati SMSis.

Seepeale arvas vihje saatnud juht, et selline plaan on ebaseaduslik, sest tasuda tuleb taksomeetri näidu järgi ning lisaks ei tohi ületada Tallinnas kehtivaid fikseeritud maksimaalsed hindu.

Võimalik hinnatõus puudutab vaid väikest osa juhtidest

Taxify arendusjuht Martin Villig täpsustas, et enamik nende autopargist sõidab siiski tavapärase hinnaga ja on vaid väike hulk erandeid sõidujagajate seas, kes hinnatõusuks soovi avaldanud. Sõidujagajaid on Tallinnas ligi kuus protsenti kogu juhtidest, mistõttu puudutab võimalik hinnatõus väga väikest osa juhtidest.

«Kui mõni sõidujagaja tõstab hindu, siis inimene näeb seda äpis kindlasti ette. Pigem on eesmärgiks see, et kui muidu juhid ei tuleks aastavahetuseööl tööle, siis nüüd nad näevad, et neil on võimalus rohkem teenida. Siis on rohkem juhte tänaval ja saame rohkem inimesi koju vedada,» ütles Taxify juht Markus Villig.

«Sõidujagajate kahekordne hinnatõus tähendab, et hinnad on ikkagi odavamad kui näiteks Tallinki taksodel. Meie hinnad on igal juhul madalamad kui maksimaalsed Tallinnas kehtestatud hinnad,» lisas Markus Villig. Lisaks näevad kasutajad enne tellimist alati hinnakirja ning kui ei soovi kallimat autot tellida, saavad nad otsida tavalisi 0,5 €/km hinnaga pakkumisi. 

Aastavahetuseöö tipptunnil kella 2-3 paiku võib nõudlus Villigi sõnul kasvada umbes 14-kordseks nagu juhtus möödunud aastal, mistõttu peaksid inimesed kindlasti arvestama pikema ooteajaga või võimalusel mitte kavandama oma sõite just sellele ajale.

Nõudluse kasv aastavahetuse ööl 2014. viimase öö seisuga. Allikas: Taxify Facebook'i leht.
Nõudluse kasv aastavahetuse ööl 2014. viimase öö seisuga. Allikas: Taxify Facebook'i leht. Foto: Taxify

Eesmärk saada rohkem juhte tööle

Markus Villigi väitel on rakenduses võimalik hindu reaalajas vastavalt nõudlusele muuta ning maailmas on see üsna tavapärane praktika, mõni firma võib hindu aastavahetusel tõsta isegi viiekordseks.

Klientide nõudlus on Villigi sõnul eelkõige viimastel nädalatel olnud kõrge ja näiteks tavalisel laupäeva öölgi on kliente väga palju ja autosid jääb puuduski. Aastavahetusel kahjuks paljud juhtidest tavalise tariifiga ei sõida - nad kas ei tule tööle või teevad tänaval mitu korda kõrgema kokkuleppehinna. Senine praktika näitab, et aastavahetusel kasvab nõudlus veel enam, mistõttu on oluline, et linnas oleks saadaval ka rohkem autosid.

Seadust ei rikuta

Tallinna transpordiameti taksoveo vanemspetsialist Elo Tamburi sõnul võib praegu kehtiva ühistranspordiseaduse järgi vedaja igale taksoveoteenusele kehtestada üksnes ühe hinna. Kuigi seadus ei piira vedajal anda soodustust, kui soodustus on protsendiline mahaarvamine teenuse lõpphinnast, siis kõrgema hinna küsimise näol on tegemist seaduserikkumisega. Küll aga märkis Tambur, et kui Taxify poolt juhtidele saadetud kirja täpsemalt lugeda, siis tuleb sellest välja, et tegemist on ajutise hinna tõstmisega, mitte aga teise hinna kehtestamisega.

Samas lisas ta, et Taxify ei ole vedaja ühistranspordiseaduse mõttes, mistõttu transpordiamet nende tegevuse üle järelevalvet ei teosta. «Loodame, et asjaomane ministeerium astub lähiajal samme Taxify ja teiste selliste teenuste pakkujate tegevuse õiguslikuks reguleerimiseks,» tähendas Tallinna transpordiameti vanemspetsialist.

Ühistranspordiseadus ei puuduta samamoodi ka Uberi rakendust, mille juhtidel oleks tõenäoliselt võimalus samuti lühiajaliselt vastavalt nõudlusele hinda tõsta, kuid ettevõte pole hetkeseisuga Postimehele kommentaari andnud.

Konkurent hinda ei tõsta

Taxify konkurent Taxigo sellist ajutist hinnatõusu aastavahetusööks ei plaan. «Meie hinnamuutust ei tee, sest esiteks seadus ei luba seda,» põhjendas Dubrovski. Küll nentis ta, et olukord võib olla teine, kui taksojuht lepib tänaval kliendiga teises hinnas kokku, kuid tellimisel maksab klient ikkagi seniajani kehtinud hinnakirja alusel.

«Eelmine aasta näitas, et taksojuhid olid online’is olemas ja saadaval,» lisas Taxigo juht. Ta ütles, et sellel aastal panustavad nad pigem sellele, et võimalikult suur hulk taksojuhte oleks nende taksoäppi vahendusel kättesaadavad. «Hetkel ma ei tea, kui paljud neist tööle tulevad, aga süsteemis on meil 800 juhti,» tähendas Dubrovski, lisades, et eelmisel aastal jäi juhtide arv saja juurde.

See on ka põhjus, miks ta on kindel, et ka öösel kella kahe või kolme ajal Taxigo kaudu taksot tellides saab 10 kuni 15 minutiga vastuse. «See on maksimaalne piir – võib-olla keegi vastab ka kohe,»  ütles ta.

Tagasi üles