Päevatoimetaja:
Sander Silm

Elroni sõiduinfo kasutuskõlblikkus pandi kahtluse alla

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Elroni sõiduplaani on raske kasutada.
Elroni sõiduplaani on raske kasutada. Foto: Lugeja foto

Elroni sõidplaanide kujundus tekitab pahameelt reisijate seas, sest nende kasutamine on keeruline ja väljumiste aega on raske leida.

«Elron pole mitme aasta jooksul suutnud oma sõiduplaane teha selliseks, et ka tavainimene nendest aru saaks,» kurtis Postimehe tarbijatoimetuse poole pöördunud lugeja. Nii rongis müüdavatel kui ka peatustes väljas olevatel sõiduplaanidel on peatuste nimekiri vaid parempoolses servas. «Kui sa tahad poolest päevast näiteks Kivimäelt linna sõita, siis on õiget väljumisaega väga keeruline leida. Kas tõesti on raske trükkida peatuse nimed plaani mõlemasse serva?» imestas ta.

Ka jääb talle arusaamatuks, miks platvormidel ei võiks olla konkreetse jaama väljumisajad eraldi märgistatud, et neid oleks lihtsam sõiduplaanist üles leida. Sellega vanaproua etteheited Elronile ei piirdu. «Lilleküla peatuses on sõiduplaan väljas, aga see on valgustamata ja seetõttu raskesti loetav,» kurtis ta.

Elroni müügijuhi Ronnie Kongo sõnul on sõiduplaanivoldikutel ja platvormidel olevatel sõiduplaanidel peatused märgitud vaid ühes servas, et oleks kõik vajalik info võimalik ära mahutada. «Järjest tiheneva sõiduplaaniga on tõepoolest tekkinud olukord, kus konkreetse väljumisaja leidmine on ebamugavam, kui see oli varem,» tunnistab ta. «Seejuures võtsime alles suvel kasutusele sõiduplaanide uue kujunduse, mis peaks kliendi jaoks olema selgem ja paremini hoomatav,» lisas Elroni müügijuht. Kongo sõnul ei meenu talle, et reisijad oleksid sellel teemal nende poole pöördunud, aga tema sõnul otsib Elron pidevalt võimalusi, kuidas reisijatele vajalik info oleks võimalikult hästi edastatud. «Iga peatuse jaoks eraldi sõiduplaani trükkimine läheks paraku liiga kulukaks, mistõttu püüame leida muid lahendusi,» sõnas ta.

Küll aga on Elronile paaril korral kurdetud infostendide valgustuse puudumise üle. «Samas ei ole kuulu ooteplatvormid Elronile ning konkreetseid parandusi saavad teha üksnes taristuettevõtted. Teeme ka nendega selles osas koostööd, sh uute elektrooniliste tabloode paigaldamiseks,» kinnitas Kongo.

Tagasi üles