Sisustuspoest aiatoole tellides ja nende eest ette makstes tekkis segane olukord, kui vastavat kaupa enam võimalik saada polnud.
Sisustuspood lasi kliendil maksta otsa saanud aiamööbli eest
Tarbija tellis suvel sisustuskaupade müügiga tegelevalt ettevõttelt OÜ Elene Sisustus kuus aiatooli, mille eest tasus ettemaksu summas 440,2 eurot.
Tarbija selgituste järgi ei andnud pood talle kaupa üle, sest nende sõnul näidisele vastavat mudelit enam laos pole. Asendusmudeli üleandmiseks esitas ettevõte ostjale täiendava arve.
Tarbija kaotas pärast seda tellimuse vastu huvi ning soovis müügilepingust taganeda ja tasutud summat tagasi saada. Kuna pooled ei saavutanud kokkulepet, pöördus tarbija juhtumi lahendamiseks ja raha tagasi saamiseks tarbijakaebuste komisjoni poole.
Elene Sisustus ei esitanud tõendeid, millest saaks järeldada, et kaup on ostjale üle antud ning nad ei rõhutanud omalt poolt ka rikkumist vabandavaid asjaolusid.
Komisjon leidis, et tarbija ostuhuvi kadumine on kaupleja käitumist arvestades põhjendatud. Ostjal on müügilepingu järgi õigustatud ootus ostetud esemele. Kui müüja jätab asja üleandmise kohustuse täitmata, loetakse seda müügilepingu oluliseks rikkumiseks.
Komisjoni hinnangul tuleb tagastatavalt rahalt tasuda intressi alates raha ülekandmise hetkest. Elene Sisustus on raha tagastamise kohustusega viivitanud alates 21.juulist, mis toob lisaks kaasa viivitusintresside tasumise kohustuse.