Kasutatud autode müüjalt ostetud sõidukil ilmnesid sõitmist häirivad vead juba esimesel kasutusnädalal.
Kasutatud autode müüja vaikis sõiduki vead maha
Tarbija ostis augustis OÜ Belforest Trade-st sõiduauto, millel avastas aga nädala möödudes varjatud puudusi ja kulumisest tingitud vigu. Nende kõrvaldamise maksumus on tema hinnangul 1206 eurot ning ta soovis selle hüvitamist. Kuna ta ei saavutanud kauplejaga sobilikku kokkulepet, pöördus ta murega tarbijakaebuste komisjoni poole.
Autoomaniku väitel oli sõidukil plokikaane defekt, mille kõrvaldamise kulud on esitatud tõendi alusel 508,5 eurot. Komisjon leidis, et kuna plokikaane tihendi defekt tekib pika aja jooksul ja seda on raske märgata, on usutav, et sõidukil oli müügi hetkel see puudus ja tarbija avastas selle hiljem.
Plokikaane remondiga seotud kuluna nimetas tarbija ka õlifiltri vahetuse ja õlivahetuse, mis ei ole komisjoni hinnagul aga otseselt plokikaane tihendi vahetusega seotud kulud. Lisaks nõudis ta ka siduri remondi kulu hüvitamist summas 630 eurot. Siduri rike on tuvastatav auto ostmisel, kui juht proovib sellega sõita. Ostja ei teatanud kauplejale siduririkke esinemisest. Kui see tekkis pärast sõiduki ostmist, puudub automüüjal kohustus selle kulu hüvitada. Autojuhi esitatud tõenditega ei ole selge, et sõidukil oli siduri rike juba enne selle ostmist.
Automüüja vaidles kaebusele esiti vastu, sest ostjal oli võimalus sõiduk üle vaadata ning kuna tegu oli kasutatud autoga, on mõningane kulumine selle puhul normaalne. Kaupleja jäi osaliselt enda vastuväidete juurde, kuid leidis hiljem, et plokikaane defekti kulu summas 508,5 eurot on siiski põhjendatud.
Komisjon rõhutas, et kasutatud sõiduki ostmisel võib eeldada, et sellel on sõiduki vanusele ja läbisõidule vastav seisukord, kuid müüja peab puudustest teavitama. Komisjon tegi otsuse, et automüüja peab ostjale tagastama tema kulud summas 508,5 eurot.