Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sel aastal müüdi rekordkogustes jõulutoite

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Kui eestlased eelistavad jõululaual pigem liha, siis ühe jaeketi sõnul figureerivad edetabeli ülaosas üllatuslikult vikerforellifilee.
Kui eestlased eelistavad jõululaual pigem liha, siis ühe jaeketi sõnul figureerivad edetabeli ülaosas üllatuslikult vikerforellifilee. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Kuna iga eestlase jõululaud on rikkalik, siis tegid mõned jaeketid ülevaate sellest, milliseid tooteid nende kliendid kaupluselettidel enne jõule kõige enam ostsid.

Eesti vanim ja suurim jaekaubandusorganisatsioon Coop Eesti müüs jõulupühade nädalal võrreldes eelmiste aastate samade perioodidega rekordkogustes klassikalisi jõulutoite.

«Kõige suurema kasvu tegid tänavustes jõulumüükides sealiha ja muud lihatooted. Nende  müük kasvas võrreldes möödunud aasta sama perioodiga ligi 10 - 15 protsenti,» kommenteeris Kontson.

Coop Eesti jõulunädala müüginumbrid.
mandariinid – 164,8 tonni
sealiha – 61,1 tonni
verivorstid – 54 tonni
kapsad - 22,6 tonni
piparkoogid - 4,1 tonni
marineeritud kõrvitsad – 3,3 tonni
marineeritud kurgid – 0,82 tonni
marineeritud peedid  -  0,19 tonni

Rimi sisekommunikatsiooni spetsialist Monika Kaljusaar sõnul oli sel aastal jõuluperiood väga edukas, kuna müük kasvas üle 10 protsendi võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

«Rimi ostude edetabeli ülaosas figureerivad ikka mandariin ja vikerforellifilee. Edasi tulevad juba müügitabelis vahuvein Martini Asti, A. Le Coq Premium õlu ja President Paulig kohvi,» lausus Kaljusaar.

Ta sõnas, et peale selle osteti ka eestlaste jõululaual traditsiooniks saanud sea välisfileed ja seapraadi kondita. «Suuri erinevusi 2014. aasta kliendieelistustega võrreldes polnud, kuid aina enam on näha, et eestlased eelistavad jõululaual kala. Samuti hakkas silma ka tavalisest suurem loterii- ja kontserdipiletite müük,» kommenteeris Kaljusaar.

Maxima tänavused pühadehitid on part, kalamari ja hurmaa. Tänavu jõulupühade nädalal tehti Maxima kauplustes ligi 10 protsenti rohkem oste kui mullu. Eestimaalased hoiavad kinni traditsioonidest, kuid otsivad aina rohkem ka uusi tooteid, näiteks andsid tänavu jõululaual tooni ka part, kalamari ja hurmaa.

«Eestimaalased on näidanud senisest suuremat huvi nii jõulutoitude kui ka jõulukingituste vastu, kuid on jäänud mõistlikuks – erinevaid tooteid ja kaupu osteti üsna tavapärastes kogustes,» kinnitas Maxima Eesti kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets.

Traditsioonilistest jõulutoitudest pühadelauale on jõudnud ligi 58 tonni verivorste, 40 tonni seapraadi, 24 tonni hapukapsast, 10 tonni piparkooke ja 207 tonni mandariine. Samal ajal jätkus ruumi ka uute pidulike toitude jaoks. «Tänavusteks jõulutoidu hittideks on saanud part, kalamari ja hurmaa – sel jõulupühade nädalal jõudis neid eestimaalaste ostukorvidesse kuni neli korda rohkem kui mullu,» ütles Katja Ljubobratets.

Ta sõnas, et ligi viiendiku võrra on kasvanud huvi ka Maxima köögisarja Meistrite kvaliteet jõulutoitude vastu. Pidulik searibi, täidetud tibu ja küülik Nizza moodi on hooaja kõige nõutumad tooted. Jõulunädalal müüdud Maxima meistrite mulgikapsa ja süldi kogused ulatuvad ühe tonnini.

Maxima Eesti kommunikatsioonijuhi sõnul aitas jõulunädala müügi kasvule kaasa põhjalik ettevalmistus, mille aluseks on tarbijate eelistused ja ootused. «Samal põhimõttel valmistub Maxima meeskond ka lähenevaks aastavahetuseks,» kinnitas Katja Ljubobratets.

«Sel nädalal on pearõhk kõikvõimalikel puuviljadel ja salatite toorainetel, erilistel kala- ja lihatoodetel, uudsetel juustudel ja vahuveinidel, kalendritel ja kingipakkidel. Kõikide kaupluste töö on korraldatud nii, et uus aasta algaks sujuvalt nii klientide kui ka töötajate ja partnerite jaoks,» märkis Ljubobratets.

Tagasi üles