New Yorgis tehtud uuringust selgus, et samade toodete puhul peavad naised maksma märksa enam kui mehed.
Uuring: naisi nööritakse
Radio Flyer müüb punaseid tõukerattaid poistele ja roosasid tüdrukutele, mõlemad näevad identsed välja ja kaaluvad sama palju, kirjutab Washington Post. Ainult punane tõukeratas maksab 24,99 dollarit ja roosa pea poole rohkem ehk 49.99.
Tõukerataste hinnaanomaalia pole ainus. New Yorgi tarbijakaitse osakond uuris ligi 800 toote hindu, kus sisu oli nii meestele kui naistele sama, kuid pakend erines. Selgus, et naistel ja tüdrukutel tuleb maksta keskmiselt seitse protsenti enam kui meestel/poistel.
Uuringut läbiviinud ametniku Julie Menin nimetas seda sooliseks diskrimineerimiseks. Tema sõnul teeb ebaõigluse veelgi suuremaks statistika, mille kohaselt teenivad naised meestest vähem. USA ametliku statistika väidab, et kui mehed teenivad ühe dollari, siis naistele makstakse vaid 79 senti.
Kui tõukerataste hinnavahe avalikuks tuli, siis alandas pood roosa mudeli hinda, väites, et tegu oli süsteemi veaga. Samasuguse vabanduse esitas müüja ka mullu, kui selgus, et tumedanahaline Barbie maksab pea poole enam kui heleda nahavärviga nukk.
Kui küsiti samasuguse hinnaerinevuse kohta näiteks Raskullzi kiivritel (hai mudel maksis 14.99 ja ükssarve oma 27.99) või Playmobili piraadilaeva (24.99) ja printsessilaeva (37.99) kohta, siis vastas poeesindaja, et hindade määramise aluseks on konkurents, tootmiskulud või muud faktorid.
Lisaks mänguasjadele uuriti ka hinnaerinevusi laste- ja täiskasvanute riietel, hügieenitarvetel ja kodukaupadel. Suurim hinnavahe on juuksehooldusvahenditel. Naised maksavad keskmiselt 48 protsenti rohkem šampoonide ja palsamite eest. Žilettide eest tuleb naistel maksta 11 protsenti enam. Näiteks Schick Hydro viie žiletiga komplekt maksab meestele 14,99, naistele mõeldud Schick Hydro Silk aga 18.49.