Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suur uus turg: hiinlannad tahavad lihaseid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Wang Xiaoxi oma pilatese treeneriga.
Wang Xiaoxi oma pilatese treeneriga. Foto: XINYUAN HE/THE WALL STREET JOURNAL

Olid ajad, mil Wang Xiaoxi taotles igati traditsioonilist Hiina iluideaali – kondiseid käsi ja jalgu. Mitte enam. Nüüd rühmab naine jõusaalis, jalas Niked ja üll Lululemon.

Rõivaste ja tossude arve tuli 5000 jüaani (umbes 780 dollarit), millele lisandub 10 000 jüaani poole aasta pileti eest spordiklubis, kirjutab Wall Streen Journal.

Nagu nendib Wang, istuvad riided nüüd küll seljas paremini ja unigi on öösel magusam, aga «mu rahakott nutab, sest ma tahan kogu aeg uusi trenniriideid osta.»

«Hullud jõusaalikuradid» (nagu neid Hiinas kutsutakse) teevad Nikele, Adidasele ja teistele kõva käivet. Üha rohkem keskenduvadki nood nüüd noortele naistele, kellest paljud on otsustanud olla tugevad ja lihaselised.

Jõusaalide ja terviseklubide kasumid Hiinas on viimase viisaastakuga ligi kahekordistunud ning kõrguvad IBIS Worldi hinnangul tänavu ülalpool 5 miljardi dollari taset.

«Spordiriietust valides vaatavad naised alati esiteks brändi ja disaini,» ütles Frost & Sullivani tegevdirektor Neil Wang.

Tagasi üles