Detsembri alguses sünnipäevapeoks vautšeriportaali kaudu sushi tellinud mees pidi äärepealt külaliste ees piinlikku olukorda jääma, kuna tellitud sushi ei jõudnud lubatud ajaks kohale.
Sushivautšeri müüja pani sünnipäevalised piinlikku olukorda
«Tellisime õhtuseks peoks ühe kampaania sushit, kinnitati, et hiljemalt kell 19 on kohal,» kirjeldas laupäeval Cherry Facebooki lehele postituse teinud mees, kelle sõnul aga vautšeriportaali kaudu ostetud toit siiski lõpuks kohale ei jõudnud. Ka ei saanud ta enam seda lubanud firmat mingit kanalit pidi kätte. «Külaliste ees piinlik, aga info puudus, kas tuleb tarne või peab midagi asemele kiiresti korraldama,» nentis mees.
Küll aga leidis olukorrale kiire lahenduse vautšeriportaal ise, kelle poole mees viimases hädas pöördus. «Kuna ka nemad ei saanud sushifirmast kedagi kätte, tõi Cherry juhatuse liige isiklikult kusagilt mujalt väga head sushit, lilled ja tordi!» kirjeldas mees, kes kiitis vautšeriportaali kiire lahenduse eest. Lõpuks jõudis kella 22.30ks kohale ka sushivautšeri müünud Sushiclubi sushi, mis mehe sõnul ei olnud pooltki nii hea, kui vautšeriportaali poolt asenduseks toodud sushi.
Postituse alla tehtud kommentaare lugedes tuleb välja aga, et tegemist ei olnud esimese kliendiga, kes Cherry kaudu sushivautšeri ostis ning tellimusega hätta jäi. «Meil Sushiclubiga enam-vähem sama kogemus – soovitan kõigile, kes pole veel kahetsenud ostu Sushiclubist, käia suure ringiga sellest mööda!» sõnas üks pettunud tellija. Teine lisas, et on sarnase pettumuse osaliseks saanud MySushi vautšerit lunastades.
Mitmed muidugi tunnistasid, et erinevalt mehest, kes sai nii kiire lahenduse otse Cherry poole pöördudes, on nemad pidanud juba nädal aega vastust ootama või ei tulnud selle peale, et oma murest Cherryle teada anda. Vautšeriportaali enda töötajad tõdesid postituse kommentaarides, et püüavad probleemide puhul vähemalt omalt poolt anda kõik, et sarnased olukorrad lahendatud saaksid.
Ka Postimehel oli probleemide allikaks olnud sushimüüja Sushiclub esindajatega võrdlemisi raske ühendust saada – mitmel päeval järjest oli telefon teisele numbrile suunatud ja seda vastu ei võetud. Pärast paari nädalat selgus aga, et ettevõtte pidajad eesti keelt ei räägigi, üksnes inglise keelt – mis ehk võib olla osalt seletus sellele, miks tarbijatel nendega sekeldusi ette tuleb.
«Jah, ma mäletan seda olukorda – ma olen teadlik kõigist neist olukordadest, kus meil on klientidega probleeme tekkinud,» rääkis Sushiclubi esindaja, kes ei soostunud end tutvustama. Ta lisas, et erinevalt teistest sushimüüjatest ei ole neil lisaks kojutellitavale sushile restorani. «Me teeme väga maitsvat sushit,» kinnitas mees. Ta tõi selle kinnituseks välja, et ettevõttel on selle kõrval sadu kliente, kes on siiski rahul nende toodetega ja korduvkliendid saadavad neile tänutäheks lausa tänukaarte ja maiustusi.
«Tõsi, vahel – harva – tuleb ka probleeme ette,» tõdes mees, kes tõi peamise põhjusena välja kullerfirma, kes nende toite kohale toimetab, kuid kuna nende näol ei ole tegemist ettevõtte ainukeste klientidega, siis tekibki viibimisi kohaletoimetamises. «Hetkel ei ole meil majanduslikel põhjustel võimalik ka teenusepakkujat vahetada,» märkis ta.
Sünnipäevaliste tellitud sushi puhul märkis ta, et kullerfirma püüdis seda kaks korda kohale viia. «Mis puudutab fakti, et tellija püüdis korduvalt meiega ühendust võtta, siis minul sellest tunnistust ei ole,» tähendas Sushiclubi esindaja.
Cherry vautšeriportaali tegevjuht Priit Tomp selgitas, et ettevõte käsitleb iga Cherryle laekunud teenusepakkuja müügi- ja turundussoovi esmalt kaine mõistuse ja loogikaga. «Kui teenusepakkujal pole ette näidata kodulehte, sotsiaalmeedia aktiviteete või mistahes vasteid otsimootoritest, tekitab see mõistagi küsimusi,» kirjeldas Tomp, mille alusel koostööpartnereid valitakse. Samuti päritakse esmakontrolli käigus ka MTA-st ja teistest krediidiinfo allikatest maksukäitumise kohta.
Lisaks ülalmainitule rakendab vautšeriportaal ka erinevaid lepingutüüpe, kuid peamiselt lähtub lõpp-tarbija tagasiside hinnangutest, mida on tänaseks kogunenud juba üle 43 000. «See annab võimaluse luua suhteliselt lihtsa hinnangute süsteemi, mille alusel seirata kaupmehe teenindustaset, heatahtlikkust ja professionaalsust – näiteks loobume kaupmeestega koostööst kui tagasiside hinnagud on tuntavalt alla keskmise skoori,» rääkis Tomp.
Vautšeriportaali juhi sõnul on nad majasiseselt naljatlenud sushi kui eesti rahvustoidu üle, kuna pakkujaid on palju, konkurents tihe ja eestlase isu maitsva toore kala järgi ei tundu lakkavat. «Antud sushipakkuja puhul on keskmine kliendiskoor endiselt jätkusuutlik ja antud kaupmehega koostöö jätkub lootes paranevale täpsusele,» tähendas Tomp. Ta lisas, et lõppeks peab kaupmees ise mõistma, et tegu on nende kliendiga ning kuidas viimasega ümber käiakse, jääbki nende otsustada.