Turu-uuringufirma «GfK Retail and Technology» analüüsi järgi kulutasid eestlased novembris uute telefonide ostule veidi vähem raha kui kuu varem. Kui oktoobrikuus müüdi Eestis 34 000 mobiiltelefoni, siis novembris jäi müük 32 600 mobiiltelefoni juurde.
Telefonimüük jõulueelsel ajal kahanes
Kui oktoobris kulutasid eestlased GfK andmetel nutitelefonide ostuks selle aasta rekordsumma 8,8 miljonit eurot, siis novembris kulutati nutitelefonidele veidi alla 8 miljoni.
«Eelmise aasta kogemus näitab, et detsembris tõusevad telefonide müüginumbrid lakke, edestades keskmiste kuude müüginumbreid ligi kolmandiku võrra,» ütles Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema. «Mullu jõulukuul kulutati Eestis nuti- ja nuputelefonide ostuks kokku üle 10,5 miljoni euro ja osteti 54 700 telefoni. Aasta seniste trendide põhjal usun, et ületame tänavu eelmise aasta tulemuse kõrgelt,» lausus ta.
Kuna Tele2 kliendid kulutasid juba novembrikuus Apple'i telefonide ostuks poole rohkem raha kui kuu varem, on nende jõulude kõrgema hinnaklassi hitt-kingitus Seema hinnangul tõenäoliselt uus iPhone 6S.
«Üldiselt eelistavadki eestlased aina enam moodsaid, 4G toega telefone, mida Tele2 kliendid ostavad stabiilselt turu keskmisest veidi sagedamini,» ütles Seema.
Ta sõnas, et nuputelefonidest on Tele2 esindustes aina populaarsemaks muutunud Nokia telefonid, mis moodustavad kaks kolmandikku kõigist ostetud nuputelefonidest. «Kuigi Microsoft ostis juba ammu Nokia ära, kannavad telefonid veel vana head Nokia nime ja brändi. Ilmselt näeme uuel aastal turul esimesi nuputelefone ka Microsofti nime alt,» prognoosis Seema.
Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on november seadmemüügis tavapäraselt aasta kõige rahulikum kuu. «Väga suur osa klientidest lükkab seadme ostu edasi eesmärgiga saada osa detsembrikuistest jõulupakkumistest või siis lootuses, et leiavad soovitud seadme hoopis enda kingikotist,» rääkis Hiiepuu. «Detsembrikuu seadmete müüginumbrid tulevad hoopis teised, sest viimasel nädalavahetusel nägime Elisa esindustes, kuidas mobiiltelefonide müük võrreldes tavapärasega lausa kolmekordistus.»
Hiiepuu lausus, et eelistatuimaks brändiks tükilises müügis on Elisa klientide seas Samsung, kuid tippmudelite puhul on Apple talle väga tihedalt kandadele astunud. «Arvestades, et Apple'i uute mudelite saadavus oli novembris alla turu ootuseid, ennustan detsembrisse Apple'ile veelgi suuremat müügi osakaalu,» andis Andrus Hiiepuu ülevaate novembrikuu seadmete müügist.
Ta märkis, et sügiskuid on iseloomustanud ka mobiiltelefonide keskmiste müügihindade kasv. «Üha rohkem on kliente, kes ei soeta enam elu esimest nutitelefoni, vaid vahetavad juba eelmise välja. Nutitelefoni uuendades liigub klient reeglina üha parema funktsionaalsuse ja kvaliteediga seadme poole, sest tema teadlikkus on juba oluliselt tõusnud,» sõnas Andrus Hiiepuu.
Nutitelefonide keskmine müügihind Elisas tõusis novembris 335 euroni, samal ajal kui oktoobris ulatus see 328 euroni,» täpsustas Hiiepuu. Kõige suuremad müügihitid olid novembris endiselt soodsama hinnaklassi seadmed, millelt kliendid eeldavad siiski 4G võimekust ning väga häid tehnilisi näitajaid. Novembrikuu eelistatuimad Elisa esindustes müüdud nutitelefonid olid Samsung Galaxy Core Prime ning Huawei P8 Lite.
Eesti Telekomi kommunikatsioonijuht Raigo Neudorf võib hetkel jõulumüükide osas öelda, et EMT ja Elioni müügikanalites on tänavune müügihitt iPhone 6S, mida on saatnud edu alates müügile tulekust.
«Muusikasõprade eelistus on kindlalt Marshall London nutitelefon, millega saab kaasa kvaliteetse Marshalli kõlari,» sõnas Neudorf.
Ta märkis, et nagu eelmiselgi aastal, on ka tänavu väga nõutud lastele suunatud Lotte sümboolikaga nutiseadmed. Neudorfi sõnul kasutavad EMT ja Elioni paljud kliendid hetkel innukalt ära ka võimalust soetada endale tippklassi nutitelefon, millega saab kaasa ka kingituse.