Värske uuringu järgi on pääsukesemärki märganud 85 protsenti Eestimaa elanikest ning tõusuteel on ka nende inimeste hulk, kellele on selle märgistusega tooted esmaseks valikuks.
Tunnustatud Eesti maitse pälvib tarbijate seas aina enam kiitust
«Kasvanud on tarbijate hulk, kes eelistavad alati tunnustatud Eesti maitse pääsukesemärgiga tooteid,» ütles Eesti põllumajandus-kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.
TNS EMORi novembri uuringu järgi väidab 19 protsenti tarbijaist, et eelistab alati pääsukesemärgiga tooteid, aasta varem oli vastav näitaja 11 protsenti. Lisaks eelistab mõnikord pääsukesemärgiga tooteid 59 protsenti märgistust näinud tarbijatest.
Pääsukesemärk on üks vähestest toidumärgistest, mille järgi tarbija leiab toidupoes kergesti üles kodumaisest põhitoorainest valmistatud kvaliteetse toote. Tunnustatud Eesti maitse päritolu- ja kvaliteedimärgiga toodete puhul hinnatakse jooksvalt nii toote kvaliteeti kui kontrollitakse toote valmistamisel kasutatud põhitooraine päritolu.
«Heameelt valmistab, et aastaga on veidi kasvanud ka tarbijate usaldus põllumajandus-kaubanduskoja kvaliteedimärkide vastu – 90 protsenti märgistusega tuttav olijatest peab neid täiesti või pigem usaldusväärseteks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas,» selgitas Sõrmus.
Novembris viis TNS EMOR põllumajandus-kaubanduskoja tellimusel 15-74-aastaste Eestimaa elanike seas läbi uuringu koja toidukvaliteedimärkide kohta. Märgiga toodete nimekirja leiab siit.