Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tunnustatud Eesti maitse pälvib tarbijate seas aina enam kiitust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Pääsukesemärk.
Pääsukesemärk. Foto: SCANPIX

Värske uuringu järgi on pääsukesemärki märganud 85 protsenti Eestimaa elanikest ning tõusuteel on ka nende inimeste hulk, kellele on selle märgistusega tooted esmaseks valikuks.

«Kasvanud on tarbijate hulk, kes eelistavad alati tunnustatud Eesti maitse pääsukesemärgiga tooteid,» ütles Eesti põllumajandus-kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.

TNS EMORi novembri uuringu järgi väidab 19 protsenti tarbijaist, et eelistab alati pääsukesemärgiga tooteid, aasta varem oli vastav näitaja 11 protsenti. Lisaks eelistab mõnikord pääsukesemärgiga tooteid 59 protsenti märgistust näinud tarbijatest.

Pääsukesemärk on üks vähestest toidumärgistest, mille järgi tarbija leiab toidupoes kergesti üles kodumaisest põhitoorainest valmistatud kvaliteetse toote. Tunnustatud Eesti maitse päritolu- ja kvaliteedimärgiga toodete puhul hinnatakse jooksvalt nii toote kvaliteeti kui kontrollitakse toote valmistamisel kasutatud põhitooraine päritolu.

«Heameelt valmistab, et aastaga on veidi kasvanud ka tarbijate usaldus põllumajandus-kaubanduskoja kvaliteedimärkide vastu – 90 protsenti märgistusega tuttav olijatest peab neid täiesti või pigem usaldusväärseteks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas,» selgitas Sõrmus.

Novembris viis TNS EMOR põllumajandus-kaubanduskoja tellimusel 15-74-aastaste Eestimaa elanike seas läbi uuringu koja toidukvaliteedimärkide kohta. Märgiga toodete nimekirja leiab siit.

Tagasi üles