Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Lugeja küsib: mis õigusega küsib veebipood soodsalt ostult teenustasu?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

«Kaup24 veebipoes peab maksma alla 20-eurose ostu puhul kahe euro väärtuses teenustasu. Kui kliendil ongi soov ja vajadus tellida vaid üks soodsam toode, miks peab selle ettevalmistamise eest maksma lisatasu, kui mitme toote komplekteerimine võtab rohkem aega ja vaeva?» uuris lugeja.

Vastab Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi.

Kaup24 e-poes kehtib vaid alla 20-eurostele ostudele kahe euro suurune teenustasu (teisisõnu käitlustasu), mis katab e-kaubanduse eripäradest tulenevad kaupade pakkimise ja ladustamiste kulusid. Teenustasu lisandub seepärast, et soodustada vastutustundlikku tarbimist ning vähendada vaid emotsioonide ajel ostude sooritamist, optimeerides seeläbi tellimuste täitmisega seotud kulusid (tellimuse pakkimise materjalide kulusid ja ladustamise kulusid jm). 

Kuna iga tellimus käivitab e-poe süsteemis toimingud (ladu, pakkimine, transport, klienditeenindus), mis on samased nii 50-eurose kui viieeurose tellimuse puhul, siis on mõistlik efektiivsuse tagamiseks lisada teenustasu tellimustele, mille maht neid kulutusi ei kata.

Meie praktika näitab, et sooduskampaaniate välisel perioodil on enamike tellimuste suurus üle 40 euro. Kampaaniate ajal on ostukorvi keskmine maksumus veelgi kõrgem. See tähendab, et teenustasu kehtib üldjoontes vaid üksikutele tellimustele ning e-poe tarneprotsess on optimaalne. 

Vastupidiselt mitmetele teistele Eesti e-poodidele ei kehti Kaup24-s miinimumtellimuse tasu ehk kui kliendil on soov soetada vaid üks toode, mis maksab alla 20 euro, siis on see võimalik - mitmes teises e-poes võidakse sellise tasuga tellimused aga tühistada.

Tagasi üles