Reklaamieksperdi Olav Osolini sõnul peab inimestel jääma vabadus valida, ta ei nõustu Karskusliidu väitega, et reklaam põhjustab alaealiste alkoholitarbimise suurenemist ning tuleks täielikult keelata.
Osolin: reklaam ei pane jooma, vaid valima
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TV3e vestlussaates «Kolmeraudne» süüdistas Karskusliit alaealiste alkoholi tarbimise rohkuses reklaame, tuginedes erinevatele maailmas korraldatud uuringutele.
Reklaamiekspert Olav Osolin tunnistas, et ühelt poolt on küll reklaami eesmärgiks turuosa kasvatamine, teisalt siiski turu ümberjagamine, millega soovitakse panna inimesed erinevate kaubagruppide vahel valima.
Näitena tõi Osolin pesupulbrireklaamid, mis ei ole pannud perenaisi pesupesemist kahekordistama ja poest mitme erineva pakiga lahkuma.
Karskusliidu esindaja Lauri Peekman Osolini pesupulbrinäitega ei nõustunud ning imestas, et Eestis sellist ainet nagu alkohol üldse reklaamida lubatakse.
«Tubakatooteid ja relvi meil ju reklaamida ei lubata, küll aga müüa,» lisas Peekman.