Tarbijatoimetusega võttis ühendust Olga, kes saatis novembri lõpul pojatütrele Šotimaale Glasgow’sse tähitud kirjaga passi, viisa ja testamendi, mis on tänaseni kaotsis. Tüdruk elab seal juba 11 aastat ning on Eesti kodanik, ent ID-kaarti tal reisimiseks ei ole.
Tähitud kirjaga saadetud pass läks kaduma
«Meil on aega kuni 20.detsembrini, mil on lennuaeg, pärast seda läheb kõik untsu. Vähe sellest, et raha läheb kaduma, aga laps ei saa siia tulla, et uut passi taotleda, sest lennuki peale ei saa ilma selleta,» kirjeldas Olga.
Kirja jälgimiskoodi järgi on näha, et Eestis on kiri registreeritud 27. novembril ning järgmisel päeval saadeti see juba Suurbritannia poole teele.
«Samuti kinnitas lennuvedaja, et kiri jõudis 30. novembril Suurbritanniasse, kuid paraku pole tähitud kirja edasist teekonda Suurbritannia posti poolt registreeritud. Klient oli ka pöördunud meie klienditeeninduskeskuse poole, kes on juba Suurbritannia postiga ühendust võtnud,» ütles Omniva kommunikatsioonispetsialist Mattias Kaiv.
Olga on aga kirjutanud Omnivale mitu avaldust ning suhelnud ka konsultandiga, kuid kirjast pole kuuldagi. Asi seisab tema arvates selle taga, et Suurbritanniast pole Omniva päringule vastatud. Samuti ei saa tema poeg kohapeal kellegagi ühendust võtta, sest ei avaldata teavet, millisesse postkontorisse kiri jõudma peaks ning kellega sellel teemal veel ise suhelda saaks.
«Kui reisidokument on kadunud või varastatud, saab lähim Eesti saatkond või aukonsul kodanikule väljastada tagasipöördumisdokumendi. See on tasuta ja väljastatakse paari päeva jooksul,» selgitas välisministeeriumi pressispetsialist Mariann Sudakov.
Olga sõnul polevat kasu aga ka uute ega ajutiste dokumentide tegemisest, sest vaja on just nimelt seda kirja. Londoni saatkonnaga on perekond suhelnud ning neile sobivat abi pole saadud, sest reisiga plaanisid nad läbida vähemalt kolme Euroopa riiki ning tagasipöördumisdokument sel puhul ei sobi.
Kuigi rahvusvahelise tähitud kirja üheks otstarbeks ongi dokumentide saatmine, siis võib Mattias Kaivu sõnul aeg-ajalt siiski selliseid kadumis- ning viivitusjuhtumeid ette tulla, kuid need juhtumid on pigem erandlikud ning harvaesinevad.
«Kui saadetav ese on hinnaline, siis soovitame selle ka kindlustada. Juhul kui Suurbritannia post kinnitab, et kõnealune kiri on ära kadunud, siis maksame kliendile avalduse esitades kompensatsiooni ning katame ka postikulud,» rääkis Kaiv, lisades, et üldjuhul peaks ajakriitiliste reisidokumentide saatmisel siiski arvestama võimalusega, et saadetis võib erandjuhtudel viibida.