Suvila tarbeks kaks toodet tellinud inimene sai firmalt petta, sest tellimus jäeti pärast mitmeid lubadusi ikka täitmata.
Mitu palktoodet tellinud suvilaomanik jäi pika ninaga
Tarbija tellis eelmise aasta septembris Palktoode OÜ-lt suvila krundile kaevu ümbrise ja kuivkäimla valmistamise. Lepingu tingimustes leppisid pooled kokku e-kirjavahetuse teel. Töö maksumus oli 1300 eurot, millest tellija tasus esialgu ettemaksuna 520 eurot. Tööd pidid valmima 2014. aasta oktoobri lõpuks, kuid seda ei toimunud.
Teenuse tellija pöördus pool aastat pärast ettenähtud valmimise aega kaupleja poole küsimusega, millal tellitud töö valmis saab – uus lubadus anti jaanipäevaks. Palktoode OÜ oma lubadust ei täitnud ning enam tarbija e-kirjadele ei vastanud, mistõttu pöördus klient tarbijakaebuste komisjoni poole, soovides tagasi saada tasutud ettemaks.
Edasi hakkas toimuma pidev kemplemine – tarbijakaitseamet teavitas Palktoodet mitu korda kaebusest, mille peale lubati ettemaks tagastada osadena, kusjuures esimene makse võiks toimuda enne 10.novembrit. Amet edastas selle info kaebuse esitajale, kuid kokkulepitud ajaks ei võtnud kaupleja temaga ühendust ega vastanud telefonikõnedele.
Komisjon hindas esitatud tõendeid ja leidis, et kaebus kuulub rahuldamisele. Sisulisi vastuväiteid Palktoode OÜ esitanud ei ole, kuid on kinnitanud oma kohustust raha tagastada, ent pole seda teinud. Tarbija kaebuse ja sellele lisatud tõenditega on põhjendatud kaevu ümbrise ja kuivkäimla tellimine ja ettemaksu tasumine. Palktoode ei ole selle täitmisele asunud ega ettemaksu tagastanud, mistõttu on kliendil õigus müügilepingust taganeda.
Komisjonil on alust arvata, et ettevõte ei anna tellitud kaevuümbrist ja kuivkäimlat kliendile üle ning nad on müügilepingut oluliselt rikkunud. Ettevõte peab komisjoni otsuse kohaselt kuu aja jooksul kliendile ettemaksu tagastama.