/nginx/o/2013/06/20/1843754t1h3e99.jpg)
Rahandusministeerium kavatseb järgmise aasta alguses alustada seaduseelnõu loomist, millega maksustataks kütusena kasutatavat vedel- ja maagaasi; maksustamisel soovib ministeerium keskenduda energiasisaldusele ja keskkonnamõjule.
Rahandusministeerium kavatseb järgmise aasta alguses alustada seaduseelnõu loomist, millega maksustataks kütusena kasutatavat vedel- ja maagaasi; maksustamisel soovib ministeerium keskenduda energiasisaldusele ja keskkonnamõjule.
«Eestis on mootorikütusena kasutatava vedelgaasi aktsiisimäär püsinud muutumatuna alates 2008. aastast, kütteainena kasutatavat vedelgaasi pole aktsiisiga aga üldse maksustatud. Samuti puudub aktsiisimäär mootorikütusena kasutatavale maagaasile,» ütles ministeeriumi tolli- ja aktsiispoliitika osakonna peaspetsialist Lauri Lelumees BNSile.
Lelumehe sõnul on gaasiliste kütuste maksustamise kohta rahandusministeeriumis valmimas seaduse väljatöötamiskavatsus.
«Lõppeesmärgina on ministeeriumile oluline luua pikemalt ette vaatav aktsiisipoliitika gaasilistele kütustele, vähendada erisusi ning maksustada sama kasutusotstarbega kütuseid võrdsemalt. Sellega peaks tõusma ka erinevate osapoolte kindlus sektorisse investeerida,» rääkis ta.
Seaduseelnõu väljatöötamiskavatsus on plaanis välja saata järgmise aasta alguses, võimalik jõustumine sõltub selle edasisest käigust.
Maksustamisel soovib ministeerium kütuse kasutusotstarbe – kas mootorikütus või kütteaine – kõrval rohkem arvestada energiasisaldust, samuti kütuse põletamisega kaasnevat keskkonnamõju laiemalt. «Gaasilised kütused on teatavasti võrreldes konventsionaalsete vedelkütustega keskkonnasõbralikumad,» ütles Lelumees.
Aktsiisipoliitika peaks Lelumehe sõnul toetama energiamajanduse valdkonna eesmärkide saavutamist ja seega on väga tähtis arvestada riigi tulevikuplaanidega, sealhulgas biokütuse ja biometaani laiema kasutuselevõtuga.
«Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on ette valmistamas biometaani programmi. Gaasiliste kütuste maksustamisel tuleb arvestada ka nende kasutusmahtudega, investeeringuvajadustega taristusse, gaasiga sõitvate autode kallima hinnaga ja täiendava hooldusvajadusega,» selgitas ta.