Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ülirikaste väärisesemete kindlustamine on muutunud hiiglaslikuks äriks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Eriti populaarne on ülirikaste seas kunstikogude kindlustamine. Pilt on illustratiivne.
Eriti populaarne on ülirikaste seas kunstikogude kindlustamine. Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Bloomberg heidab pilgu ülijõukate inimeste väärisesemete kindlustamise äriniši telgitagustesse.

Kindlustusfirma Privilege Underwriters Reciprocal Exchange (PURE) õli-, akvarellmaalide ning muude kunstiteostega täidetud kontoriruumid meenutavad pigem mõnda Manhattanil asuvat kunstigaleriid – kuid sellist, millest on hiljuti väiksemat sorti torm üle käinud.

«Meil on veekahjustustega Salvador Dali, meil on pragunenud antiikne Hiina taldrik,» rääkis Bloombergile PURE tegevjuht Ross Buchmüller. «Ning muidugi on meil see klaasist kuju, mis tervitab kõiki kontorisse sisenemisel,» lisas ta, viidates poolteise meetri kõrgusele mõranenud skulptuurile, mille kindlustusettevõte sai endale peale kliendile selle täishinna väljamaksmist. «Me oleme kahjustatud või viga saanud kunstiteoseid pannud välja kõikjale oma kontorihoonesse,» ütles Buchmüller. «Need tuletavad meile pidevalt meelde, miks me üldse selles äris oleme.»

PURE on spetsialiseerunud ülirikaste kodude ja nende sisustuse kindlustamisele. See on nišš, mis laieneb USAs üha kiiremini, kuna ka miljardäride arvukus on viimastel aastatel selgelt tõusuteel.

Ettevõttel on umbes 50 000 klienti ning alates selle asutamisest üheksa aastat tagasi on selle käive igal aastal kasvanud 40 protsenti või rohkem, küündides tänavu kuni poole miljardi dollarini. Pea kõik kliendid ostavad kodukindlustuse, neist omakorda 80 protsenti soetavad muid vastutusi katva lisakindlustuse ning 75 protsenti maksavad lisaks oma kunsti-, veini- ja muude kollektsioonide kindlustamise eest.

Äri ei seisne aga ainult füüsiliste esemete kaitsmises – tänavu sõlmis PURE partnerluslepingu küberturbefirmaga Concentric Advisors, mis aitab poliisiomanikke endise Scotland Yardi tipptöötaja juhtimisel kaitsta häkkerite, identiteedivarguste ja tundliku info ebaseadusliku hankimise eest.

Jõukust näitavate sümbolite kindlustamine on USA turuliidri ACE´i tegevjuhi Evan Greenbergi sõnul 40 miljardi dollari suurune äri. Kindlustusfirmad armastavad luksussegmenti, kuna tegelikult vaid väga väheseid väärtasju tabavad vargused või kahjustused, samal ajal kui nende jõukad omanikud on valmis maksma palju raha nende kaitsmiseks. See kombinatsioon hoiabki kasumimarginaalid kõrgel. Samuti kannavad  poliisiomanikud tavaliselt oma väärisesemete eest väga korralikult hoolt.

Turg on üha suurenemas. Konsultatsioonifirma Boston Consulting Group andmetel peaks juba ainuüksi Põhja-Ameerika rikkaimate inimeste varanduste koguväärtus eelmise aasta 50,8 triljonilt dollarilt kasvama 2019. aastaks 62,5 triljonile dollarile. Oxfam Internationali andmetel on järgmisel aastal ühe protsendi maailma rikkaimate inimeste käes rohkem kui pool kogu maailma jõukusest.

«Selle ühe protsendi hulka kuuluvatel inimestel on elus üsna hästi läinud ning neil on palju lelusid, mis vajavad kindlustamist,» ütles kindlustussektorile keskendunud uuringufirma Nomura Holdings analüütik Cliff Gallant.

Kuigi kindlustustingimused varieeruvad olenevalt seda pakkuvast ettevõttest, kliendist ning ka väärtesemest, on PURE´i andmetel miljonile dollarile hinnatud kunstiteose kindlustusmakse suuruseks umbes 1000 dollarit aastas. Kalliskivide puhul on see kaheksa korda kõrgem, kuna nende kaotamise või varguse tõenäosus on palju suurem. Kindlustushiiglane AIG on hakanud kindlustust pakkuma isegi rõivastele, jalanõudele ja käekottidele. Selle segmendi kindlustusmakseks on miljonilise väärtuse juures umbes 5000 dollarit aastas.

«Me katame kõike – traditsioonilisest kunstist kuni maailma suurima kuivatatud peade kollektsioonini,» ütles pea iga teise USA miljardäriga lepingulist suhet omava AIG privaatklientide äri juht Jerry Hourihan.

Tagasi üles