Facebook tuli mõni aeg tagasi välja Facebook Placesi ja Dealsiga ning sellega seoses tõdes Silver Hage IVY Creative Collective’ist, et jutud käivad, nagu oleks Foursquare’il ja teistel pidu peagi läbi.
Kas Facebook Places & Deals tähendab lõppu foursquare’ile, Gowallale ja teistele?
Asukohapõhised teenused erinevad sotsiaalsed ja mobiilsed rakendused, millega inimene saab ennast erinevatesse kohtadesse sisse check‘ida (check in) ja seega sõpradele teada anda oma asukohast.
«Kuid kas see on ikka nii? Kas Facebook on juba võitnud sotsiaalmeedia kõige kuumema trendi - asukohapõhiste teenuste võidujooksu,» kirjutas Hage oma blogis.
Hage sõnul ei pruugi see, et nüüd ka Facebook asukohapõhiste teenuste turule sisenes, tähendada siiski seda, et Facebook asukoha-sõja võitnud oleks.
«Seni on antud turgu valitsenud mänguelementidega foursquare ja kuigi osadel konkurentidel (nt MyTown, Facebook Places) on rohkem kasutajaid, on foursquare saanud kõige rohkem kajastust, huvi reklaamijate ja ka investorite poolt.»
Foursquare’i on Hage sõnul tahtnud osta nii Facebook, kui ka Yahoo ja väidetavalt isegi Microsoft.
«Aga Facebook’il on ju 500 miljonit kasutajat - mida teeb foursquare oma nelja miljoniga selle vastu? Tuletame meelde, et Gmail’il on pea 200 miljonit kasutajat, kelle Inbox’i pandi suurelt Google Buzz. Paljud hetkel veel Buzz’i kasutavad või sellest midagi üldse mäletavad?»
Siinkohal ei tähendagi Hage kinnitusel suur kasutajabaas veel suurt kohanemist mõne uue teenusega.
Samuti ei tasuks Hage hinnangul unustada suuri privaatsusfiaskosid, mis Facebook’il on olnud ja mille sarnaseid tuleb Places’iga kindlasti veel.
Kuigi viimane pole siiski väga veenev argument, sest tavaliselt vaibuvad sellised Facebooki-«skandaalid» paari nädalaga.
Kuid tegelik põhjus, miks Facebook Places ei tähenda veel teiste teenuste lõppu on Hage sõnul see, et puhtalt check in kui tegevus ei ole põhiline.
«Tähtis on, mis väärtus on check in’il ja mis järgneb check in’ile,» seletas Hage ja lisas, et alguses võib sisse-check'imine küll äärmiselt tore olla, kuid see muutub peagi igavaks.
Näiteks foursquare saavutaski edu seetõttu, et pakuti kasutajatele väärtust ka peale check in'i - mänguelemendid, võistlus sõpradega, soodustused ettevõtetelt jne.
Siinkohal tõi Hage välja kõigi teiste asukohapõhiste teenuste lisafunktsioone ja lisas, et kuigi Facebook Places’il on kordades rohkem kasutajaid, kui foursquare’il, ei ole nad pooltki nii aktiivsed, kui foursquare’i kasutajad.
Seega saabki tema hinnangul väga huvitav olema suund, mida Facebook oma Places teenusega edasi ette võtab. Arvestades meeletult suurt ettevõtete arvu Facebook’is, võiks
eeldada, et Facebook Deals (võimalus ettevõtetel sisse check’inud inimestele erinevaid kuponge pakkuda) võib oluliselt suurendada kasutajate aktiivsust ja teeb sisse-check’imise huvitavamaks.