Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Limonaaditootja: suhkrumaksu tulles hakatakse kasutama suhkruasendajat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Eesti limonaadides kasutatakse praegu peamiselt suhkurt.
Eesti limonaadides kasutatakse praegu peamiselt suhkurt. Foto: Margus Ansu

A le Coq juhi Tarmo Noobi hinnangul suhkrumaks inimeste tervist ei paranda, küll aga võib see kaasa tuua olukorra, kus maksust kõrvale hiilimiseks  hakatakse kasutama suhkruasendajaid.

Kommenteerides sotisaalministeeriumi soovi kehtestada suhkrumaksu tõdes A le Coqi juht Tarmo Noop, et sellised maksud on euroliidu riikides läbitud etapp ja enamikus riikides seda kas pole või ollakse neist loobumas, nagu näiteks Taani ja Soome.

 «Taoliste maksude puhul pole ühtegi selget tõestust, et need vähendaksid ülekaalulisust, küll aga mõjuvad väga halvasti antud tööstusharude konkurentsivõimele,» kinnitas A le Coqi juht Tarmo Noop.  Ta lisas, et selline maks oleks lihtsalt riigi otsene sekkumine ettevõtlusesse  käskude ja keeldude kaudu. «Antud hetkel me ei tohiks teha samme, mis vähendavad ettevõtete konkurentsivõimet,» oli ta veendunud. Noobi sõnul on nende ettevõte oma toodangus toodete suhkrusisaldust pidevalt vähendanud, kuid kusagil on ka piirid.

«Kuid kusagil on ka mingid piirid, inimesed soovivad toodetest saada ka maitseelamust ja maitset me ei saa ohvriks tuua,» ütles õlletehase juht. Ta oli veendunud, et suhkrumaksu sisse viies saadakse hoopis vastupidine tulemus, sest siis asendatakse suhkur suhkruasendajatega. «Toodetest kaob küll suhkur, kuid suhkruasendajad tegelikkuses hoopis suurendavad inimeste suhkruvajadust ja see kompenseeritakse siis teiste toodetega. Seega tarbimises midagi kokkuvõttes ei muutu või läheb hoopis halvemaks,» tõdes ta.  

Noobi sõnul peab inimestel endil  olema õigus saada infot, kui palju kilokaloreid  nad mingi tootega saavad ja ISE teha selle põhjal oma otsus, kas tarbida antud toodet või mitte. «Selline riiklik sekkumine on meie arvates väär, kus riik soovib inimeste eest taolised otsused teha,» sõnas Noop. Kuna praegu pole teada uue maksu määrasid, siis pole võimalik öelda, kui palju tooted kallineksid. «Küll on see järjekordne «hea» näide ministeeriumi ja ettevõtete «koostööst» ja «avatud diskussioonist»,» nentis Noop.

Tagasi üles