Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Restoran küsis klientidelt puhta õhu maksu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Foto: SCANPIX

Ümbritseva suduga hädas olev Hiina restoran tabati külastajatelt õhu puhastamise maksu võtmast.

Maakonna õigustega Zhangjiagang linnas asuv restoran kasseeris klientidelt ühe jüaani (0,14 eurot) väärtuses lisatasu, millega tasuda restorani õhupuhastusseadme kulude eest, vahendab BBC. Selle piirkonna linnad on viimastel nädalatel ümbritsetud tiheda suduga, kusjuures kõige kriitilisemates piirkondades ulatub nähtavus alla saja meetri.

Restoraniomanikud soetasid hiljuti õhupuhastussüsteemi, et parandada toidukoha sisetingimusi ning teha restoranikülastus klientidele meeldivamaks. Ilma eelneva teavituseta leidsid külastajad aga oma arvetelt selle eest väikese lisatasu. Asjasse sekkus kohalik omavalitsus, hoiatades restoraniomanikke, et tegu on ebaseadusliku tasu võtmisega. Kuna tegu pole klientide teadliku sooviga sisse hingata filtreeritud õhku, ei tohi seda ka nõndaviisi kaubana müüa.

Sotsiaalmeedias kiitsid aga mõned kliendid, et idee on iseenesest hea ning nad nõustuksid puhtama õhu hingamise eest lisatasu maksma. Üks klient soovitas valitsusel restorani tegevusest eeskuju võtta ning rohkem suduprobleemiga tegeleda. «Maksmine ei ole siinkohal murekoht, kuid probleemiks on teavitamata jätmine,» kirjutas teine klient.

Tagasi üles