Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Tuntud ehituspood tüssas ostjat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: Elmo Riig / Sakala

Ehituspood Espak jättis värvi ja värvisegamisteenuse ostnud kliendile lubaduse täitmata.

Tarbija ostis Tartu Espaki kauplusest värvi ning tasus lisaks selle hinnale 51 eurot värvisegamise teenuse eest. Kui ta aga värviga koju jõudis ja purgid avas, siis selgus, et värv oli segamata. Ostja pöördus tarbijakaebuste komisjoni poole ning nõudis teenuse maksumuse hüvitamist ning lisaks veel sõidule kulunud bensiinikulu ja enda ajakulu hüvitamist seoses värvi isesegamisega vastavalt summas 3,84 ja 18,9 eurot.

Espaki kauplus vaidles esiti kaebusele täielikult vastu. Komisjon uuris kaebuse esitaja tõendeid ning leidis, et nõue kuulub siiski rahuldamisele. Ostja fotodelt on näha, et müüdud värv oli segamata ning teenuse maksumus oli tõendatud ostukviitungil.

Täiendavate kulude osas ei ole ostja esitanud tõendeid nende tekkimise kohta, kuid komisjon eeldas, et kulu transpordile täiendavate abivahendite soetamiseks ja ajakulu on eluliselt usutavad. Seepärast nõustus komisjon ka tarbija hinnanguga tekkinud kahju suuruse kohta summas 22,74 eurot.

Võlaõigusseaduse kohaselt eksis Espak teenuse täitmata jätmisel, mille puhul võib nõuda kahju hüvitamist. Lisaks, kui on tuvastatud kahju tekitamine, kuid kahju täpset suurust ei õnnestu kindlaks teha, otsustab komisjon kahju suuruse oma siseveendumuse kohaselt kõiki asjaolusid arvestades.

Tagasi üles