Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Välisspetsialistid tunnevad huvi Eestis töötamise vastu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Foto: SCANPIX

Kevadel käivitunud välisspetsialistide teavitusprogramm on tekitanud välismaalastes elava huvi Eestis töötamise vastu. Selle esimeses faasis on Eesti firmadele saadetud Soomest ja Ukrainast üle 400 sooviavalduse.

Programmi «Work in Estonia» projektijuhi Karin Patuse sõnul võib ettevõtetest saadud tagasiside põhjal tõdeda, et sihtriikides tehtud teavituskampaania on aidanud tõsta tööpakkumiste nähtavust. Seitsme kuu jooksul on portaalis tööpakkumisi vaadatud ligi 40 000 korda.

Ettevõtted toovad ühe peamise arengupidurina välja kõrgelt kvalifitseeritud tööjõu nappust. Välisspetsialiste palgataksegi juhtudel, kus Eestist vastava kompetentsiga töötajaid ei leita.

Välisvärbamisel tuleb ettevõttel alati lisaks töökohale ja organisatsioonile tutvustada ka riiki. ««Work in Estonia» aitab sellega, millega ettevõtetel endal pole jõudu tegeleda – Eesti kui atraktiivse töötamise sihtkoha tutvustamisega,» selgitas Patune.

IT-ettevõtte Tieto Eesti personalijuhi Laura Eelmaa väitel on ettevõte viimase aasta jooksul Eestisse tööle värvanud üle 70 soomlase, rootslase ja norraka. «Oleme välisturgudelt värbamiseks kasutanud aktiivselt «Work in Estonia» programmi turundusmaterjale. Need on aidanud meil tutvustada Eestit sihtkohana ning Tietot head tööandjana,» tõdes ta.

Pipedrive'i esindaja Oksana Topori sõnul on vaja hea müügitarkvara ehitamiseks häid inimesi. «Otsime Pipedrive’i meeskonda talente üle maailma, kuid tööle ootame neid peamiselt meie Eesti kontorisse. Kuna teadmised meie väikese «balti tiigri» kohta on laias maailmas üsna erinevad, siis igasugune teavitustöö Eesti suunal on värbamisel suureks abiks,» ütles ta.

Topor lisas, et programm aitab suunata tähelepanu Eesti tehnoloogiasektori eduloole ning ettevõttel välisturgudel rohkem silma paista. Pipedrive nägi hiljutise Soome teavitustegevuste tulemusena selget tõusu tööpakkumiste vaatamiste ja kandideerimiste osas.

Ka mängutarkvara tootja Playtech Estonia esindaja sõnas, et teatud ametikohtadele on möödapääsmatu spetsialistide värbamine Eestist kaugemalt. Playtech'ile laekus programmi teavituskampaania raames Soomest pea kaks korda rohkem kandidaate kui tavapäraselt.

Värbamisettevõtte Ctrl äriarendaja Madis Haasma arvates toob teisest riigist pärit inimene ettevõttesse lisaväärtusena rahvusvahelist kogemust, mida koduturult ei pruugi leida.

«Work in Estonia» on selle aasta kevadel EASi algatatud programm, mis toetab Eestis tegutsevaid ettevõtteid kõrgelt kvalifitseeritud välisspetsialistide värbamisel. Tegutsetakse riikides, kus nähakse potentsiaali Eesti ettevõtetele vajalike töötajate leidmiseks.

Infomaterjalid ja tööpakkumised nii välisspetsialistidele kui ka tööandjatele on koondatud programmi veebilehele.

Tagasi üles