Päevatoimetaja:
Sander Silm

Europarlamendis hüljati ausad autode heitgaasitestid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Heitgaaside mõõtmine  2,0 TDI diislimootoriga Volkswagen (VW) Golfil.
Heitgaaside mõõtmine 2,0 TDI diislimootoriga Volkswagen (VW) Golfil. Foto: SCANPIX

Eile lükkas Euroopa Parlamendi keskkonnakomisjon ülekaalukalt tagasi kava hakata mõõtma autode heitgaaside kogust päris liikluses ja mitte enam laboratooriumites.

Komisjon kurtis, et riikide valitsused on andnud autotootjatele liiga palju lõtku Euroopa Liidu piirangute täitmiseks, kirjutab Wall Street Journal. Parlamendi täiskoosseis hääletab testimise reeglite üle jaanuaris ning komisjoni vastuseisu valguses ei oota neid seal edu.

«Volkswageni skandaali kiiluvees on selge, kuivõrd kriitiline on vajadus üle vaadata maanteel [tekkivate] heitgaaside testid, kuid Euroopa Liidu valitsuste poolt heakskiidetud erandiettepanekud on häbilugu,» ütles ALDE esindaja Gerben-Jan Gerbrandy. «Petiseid premeeritakse, sel ajal kui arve peavad maksma kinni need autotootjad, kes heitgaasireegleid austavad.»

Oktoobri lõpus – mõned nädalad pärast Volkswageni petutarkvara ilmsikstulekut, mis võimaldas diiselautodel testidega tüssata – leppisid liikmesriikide transpordiministeeriumite esindajad kokku uues testiprotseduuris, mis peaks muutuma siduvaks 2017. aasta sügisel.

Europarlamendi liikmed ütlesid, et nad on küll maantee-testide poolt – mida on raskem manipuleerida, kui laboratooriumites toimuvat – aga on nördinud, et ettepanekud lubaksid autotootjatel ületada olemasolevaid Euroopa Liidu NOx reegleid veel mitu aastat.

Kui aga europarlamendi täiskogu uue testimisprotseduuri maha hääletab, peab Euroopa Komisjon tegema uue ettepaneku. Siis venib viivitus veelgi pikemaks.

Tagasi üles