Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kisma taksojuhtide truuduse pärast kisub inetuks – käigus on sotsmeedia, laim ja trollimine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Taxify sõnum Revali juhtidele
Taxify sõnum Revali juhtidele Foto: Kuvatõmmis

Võitlus taksojuhtide truuduse pärast on kõikvõimaike taksoettevõtete ja vahendusäppide vahel võtnud üha agressiivsemaid pöördeid – palgatud on suhtekorraldajad, juhte pommitatakse sõnumitega, meelitatakse neid kohvitamiste ja odavmate hindadega ning mõjutatakse laimuga sotsiaalmeedias.

Värskeima näitena hakkas täna Facebookis kulutulena levima postitus, kus väidetavalt olevat keegi Reval Takso endine juht kurtunud, et nüüd, kus ta on asunud Taxify teenistusse, korraldavat endine tööandja talle massiliselt tundmatutelt numbritelt valeväljakutseid.

«Et kohe selline organiseeritud kiusamine, kus härrad on ilmselt ostnud hunniku SIM-kaarte ja nüüd kibestunult oma endiste juhtide - kes neile varem raha teenisid - tööd segavad. Nende meeleheide on mõistetav - oma autodega juhid otsustasid ühehäälselt Taxify alla minna (Revalile jäi väike osa autopargist, mis on kõik Opel Zafira rendikad). Samas ei arvestatud nad oma juhtidega: antud taksojuht kuulis alles kolleegitelt (mis ajahetkeks juba terve päev polnud pea ühtegi tellimust tulnud), et Taxify alt oli üleöö TaxiGO alla mindud,» kirjutas üks Tallinna mees täna hommikul oma ajajoonel, kust õhtuks oli küll sissekanne kadunud.

Reval Takso juht Alo Tintse ütles, et tal on lihtsalt väga kahju, et sellised kuulujutud on liikvele läinud.

«Me kindlasti ei tegele sellise lollusega. Ka ei vasta kaugeltki tõele, et Revalist oleks kõik isikliku autoga taksojuhid lahkunud,» ütles Tintse Postimehele. «Tõsi on, et Reval Takso on lõpetanud igasuguse koostöö Taxify-ga ja Reval Takso ei luba oma kaubamärgi eksponeerimist Taxify keskkonnas.  Juhid, kes on Taxify süsteemis «üleval» Revali logoga, on meiega koostöö lõpetanud ja kasutavad seal meie logo ilma selleks õigust omamata.»

Tintse kinnitusel on tänaseks lahkunud Taxify kaubamärgi alla vaid umbes paarkümmend oma autoga juhti. « Arvestades Taxify-poolset väga agressiivset juhtide ülemeelitamiskampaaniat, siis on paarkümmend lahkunud juhti väga tagasihoidlik number. Reval Takso teenindab jätkuvalt keskmiselt ligi 1000 taksotellimust ööpäevas ja «väikese» autopargiga ei oleks me selleks suutelised. »

Ka Postimehele on laekunud mitmeid viiteid SMSidele ja kirjadele, kus taksoettevõtetega sisuliselt koostöö lõpetanud Taxify esindajad on eri taksoettevõtete autojuhte oma teenuse alla üle meelitanud ning oma kontorisse värbamiskoosolekutele kutsunud.

Artikli foto
Foto: Kuvatõmmis

«Nende paanika Revali lahkumise pärast on nii suur, et mõjub komplimendina juba,» märkis Alo Tintse. «Kurb on kogu asja juures see, et meile väga meeldis aidata Taxify süsteemi üles ehitada, lõime seal kaasa suure entusiasmiga ja propageerisime oma kliente igal võimalusel kasutama Taxifyd. Kahjuks olime nende ärihuvide suhtes küllalt naiivsed ja nüüd on Taxify ka ise välja öelnud, et nende huvides ei ole teha koostööd taksofirmadega.»

«Mida suuremasse sõltuvusse taksofirma Taxifyst jääb, seda kõrgemaks tõstetakse ettevõttelt küsitavad tasud, kuni ettevõte välja sureb,» rääkis Tintse. «Heaks näiteks on Saksa Takso, kelle tellimustest 80% tuleb Taxify äpist ja kelle teenustasud tõsteti hiljuti tasemele, kus ettevõte plaanib enda sulgemist.»

Taxify juhatuse liige Markus Villig ütles eelmisel nädalal Postimehele, et Taxify on tõesti teiste taksoettevõtete igasuguse koostöö lõpetanud.  Pragmaatiliseks põhjuseks oli Taxify poolt vaadates suur vahendustasu – kui juht pakub teenust otse Taxify all, siis teenib Taxify iga tellimuse pealt 50 senti, kui läbi ettevõtte, siis aga vaid heal juhul 12 senti per tellimus.

«Meie loogika oligi selles, et miks me müüme oma teenust taksofirmadele, kui see tegelikult väärtust ei oma. Parem teeme lepingud otse juhtidega, juht maksab vähem, meie teenime rohkem – ainuke, kes kaotab, on taksofirma,» märkis Villig.

Taxify ise taksoveoteenuse pakkumise litsentsi ei oma ning on asunud vahendama ka enam kui 100 juhi teenuseid, kellel puudub selleks seadusest tulenev antud luba.

Tallinna turul on hetkel ligi 2500 legaalset taksojuhti, kellest üle 1000 kasutavad Taxify teenust. Neist tuhandest 250 pakuvad Taxify rakenduses teenust Taxify logo all, ligi 500 on mõne ühtlasi mõne teise taksoettevõte logoga.Koguni 150 on aga sellised, kellel ametlik litsents puudub, kuid kes on pidanud end karistusregistri tühja väljavõtte ning juhilubade ja autodokumentide olemasoluga tõestama Taxify töötajatele.

Taxify konkurent Taxigo teatas täna, et tema kaudu tehtavate taksotellimuste arv kasvas viimasel nädalal, mil ettevõttega liitus üle 200 uue litsentseeritud takso, kaks korda, ulatudes tänaseks ca 70 000 tellimuseni kuus. Taxigo kinnitusel vahendab ta hetkel ligi 750 takso teenuseid.

Tagasi üles