Statoil langetas kütuste baashinnad allapoole 1 eurot liitri kohta

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Statoil langetas advendiajaks kütuse hinda.

ELMO RIIG/SAKALA
Statoil langetas advendiajaks kütuse hinda. ELMO RIIG/SAKALA Foto: Elmo Riig / Sakala

Statoil langetas esmaspäeva hommikul kogu Eestis mootorikütuste baashinnad alla euro. Hetkel maksavad Statoili täisteenindusjaamades nii mootoribensiin 95 kui diislikütus 0,999 eurot liiter. 

«Tõepoolest võivad erinevates teenindusjaamades üle Eesti kehtida baashinnast madalamad hinnad, mis on tingitud teravast konkurentsist Eesti kütuse jaeturul. Statoil Fuel & Retail Eesti jälgib tähelepanelikult kogu Eestis Statoili teenindusjaamade läheduses olevate konkurentide kütusehindu ning vajadusel langetab konkurendi hindadest tulenevalt mootorikütuste jaehindu ka oma teenindusjaamas,» ütles ettevõtte mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi BNSile.

Konkurents mootorikütuste jaemüügis on Sassi sõnul väga tihe ning ei suured ega väikesed kütusemüüjad saa lubada endale konkurentidest kõrgemaid hindu pikema aja jooksul, sest kliendid on valmis sõitma pikki vahemaid vaid ka paarisendise hinnavahe tõttu.

Jätkuvalt on tema sõnul ka hoolimata maksu- ja tolliameti jõupingutustest probleemiks maksupettused. «Kütust ostetakse teadlikult ebaausatelt ettevõtetelt ning varjatakse oma sisseostukanaleid avalikkuse eest; jäetakse ise riigimaksud (osaliselt) tasumata; hinnaeelis saavutatakse raske kütteõli diislikütusega segamise läbi ja saadud segu müüakse diislikütusena maha. Raske kütteõli segu diislikütusena müümisele on tähelepanu juhtinud ka Eesti Õliühing, kelle hinnangul on sellise toote kasutamine ohtlik nii auto mootorile kui ka inimeste tervisele,» rääkis ta.

Praegusest bensiini 95 iga liitri hinnast moodustavad riiklikud maksud Sassi sõnul kokku 59,5 senti ehk pea 60 protsenti. Ülejäänud 40 senti tänasest bensiini hinnast moodustavad sisseostuhind ja kütusemüüja marginaal. «Viimasest omakorda lähevad maha kõik kütusemüügile tehtavad kulud, klientidele antavad allahindlused ja lõpuks peab jätkusuutlikuks tegutsemiseks kütusemüüjale jääma ka tulu iga liitri kohta,» ütles ta.

«Tegemist on mahuäriga, kus iga liitri kohta teenitav normaaltasemel marginaal enne kulude mahaarvamist jääb suurusjärku 7–8 senti. Väikese kasumimarginaali tõttu tuleb iga ausa kütusemüüja hinnalangetus alla baashinna kütusemüüja marginaali arvelt ning paraku jääb mõnedes väga tiheda konkurentsiga jaamades ausale kütusemüüjale vaid müümise rõõm,» lisas Sassi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles