Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Salmu: Taxify tegeleb keelatud teenuse pakkumisega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maiken Mägi
Copy
Artikli foto
Foto: Eero Vabamägi

Kuna Eesti õigusruumis kehtiva ühistranspordiseaduse kohaselt peab taksojuhil olema veoluba, on Taxify rendiautode teenus ebaseaduslik, kinnitas majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.

Salmu ütles saates «Terevisioon», et Taxify rendiautodel põhinevat teenust tuleb vaadata seaduse järgi tegevuspõhiselt, kuna klassikalise sõidujagamisteenuse puhul ei ole autojuhi eesmärk mitte tulu teenida, vaid kulusid jagada, vahendab ERR.

«Oluline on ka see, et autojuhil on soov samasse sihtkohta liikuda ning võtab reisijad kulude vähendamise eesmärgil lihtsalt kaasa,» selgitas Salmu.

Kui rääkida aga teenusest, kus juht otsib endale klienti ehk ootab linnas ning pakub välja, et viib inimese punktist A punkti B, siis on Salmu sõnul tegemist teenindamisega, millega proovitakse tulu teenida.

«Siit tuleneb klassikaline vahe, kus teisel juhul peab olema nõuetekohane taksoluba ja esimesel juhul mitte,» selgitas Salmu. Seega on Taxify rendiautodega sõitvate juhtide tegevus, kes moodustavad Taxify pakutavatest autodest viis kuni kuus protsenti, ebaseaduslik.

Taxify arendusjuht Martin Villig teatas Postimehele, et ettevõte osaleb majandusministeeriumi ning  maksu- ja tolliameti juures tegutsevas töögrupis koos teiste turuosalistega, et leida kiiresti mõistlik ja regulatiivne lahendus tänapäevasele sõidujagamise teenusele. Regulatsioon sätestaks nõudeid autojuhile ja autole, lisaks teenusega seotud maksude tasumise põhimõtted. «Kasutajate tagasiside aga näitab, et mitu aastat kehtiv taksolitsents ei taga kliendile kvaliteeti - vaja on igapäevast efektiivset kontrolli iga sõiduteenuse osutaja üle,» rääkis Villig.

Taxify süsteemis on Villigi sõnul täna 94 protsenti ametlikud ja litsenseeritud taksod, keda on Tallinnas üle 1500 ja kogu Eestis üle 2000 takso. Taxify nõuab sõidujagamise teenusepakkujatelt kõrgemad kvaliteedistandardeid kui tänased taksolitsentsi nõuded - tegu peab olema kuni 10-aastase korraliku autoga ning juhil ei tohi olla karistusregistris rikkumisi.

«Tallinnas taksojuhtide kontrolliga tegelevad ametkonnad on tunnistanud, et Taxify tulek on paari aastaga Tallinna taksoturgu oluliselt kliendisõbralikumaks ja läbipaistvamaks muutnud. Pidevalt halbu reitinguid saavad taksojuhid on tänu uutele tehnoloogiatele turult üsna kadunud,» lisas Villig.

Refereeritud artiklit saab täismahus lugeda ERR-ist.

Tagasi üles