Sotsiaalministeerium on otsustanud alkoholi- ja reklaamiseaduse muudatuste juures alkoholitootjatele vastu selles osas, mis puudutab alkoholi kahjulikku mõju puudutava info osakaalu alkoholireklaamidel.
Riik tuleb alkoholitootjatele veidi vastu
«Me oleme natukene tulnud vastu mõnes piirangus, vähendasime kohustuslike tervisehoiatuste pindala piirangut alkoholi trükireklaamidel,» rääkis tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski. Kui algselt oli välja pakutud 30 protsenti nagu on hoiatused tubakatoodetel, siis alkoholitootjad soovisid, et see piirang oleks kümme protsenti. Ministeerium valis kesktee ehk 20 protsenti. «See eelnõu on suur kompromiss ja seda edasi lahjendada ei ole võimalik,» kinnitas minister.
Küll aga võidakse pärast valitsusse jõudmist lisada eelnõusse veel täiendavaid piiranguid netireklaamidele, võttes aluseks Soomes juba aasta aega kehtivus regulatsiooni.
Kuigi eelnõu kooskõlastamisel juhtisid mitu ministrit tähelepanu, et sellega kehtestatavad piirangud ei ole põhjendatud, siis on ministeerium selle seletuskirja muutnud. «Eelnõu järgmine versioon on valmis ja lähme järgmisele kooskõlastusringile justiitsministeeriumisse,» lubas Ossinovski. Ta arvas, et uue aasta alguseks jõuab see valitsusse, kus on kavas erimeelsusi arutada.
Reformierakondlasest majandusminister Kristen Michal jättis kooskõlastamata sotsiaaldemokraadist tervise- ja tööministri Jevgeni Ossinovski alkoholipiirangupaketi, kuna see ei ole Michali hinnangul kooskõlas hea õigusloome tavaga. Michal ei kooskõlastanud eelnõu, kuna selle seletuskirjas puuduvad põhjendused ja tõendid, mille põhjal oleks võimalik hinnata kavandatava piirangu proportsionaalsust.