Selle, kui sageli päkapikk käia võiks, saab lapsega selgeks rääkida juba jõuluperioodi alguses. Näiteks võib päkapikk lapsele kirjutada, et ta ei sa iga päev käia, sest tal on vaja jõuda väga paljude lasteni. Nii ei muutu jõulud pühaks, kus iga päev peaks laps midagi saama. Kui lasteaias või koolis on ka mingil perioodil lastel jõulusussid, siis võiks kodune päkapikk veidi puhata. Kirjas saab jälle selgitada, et lasteaias on nii palju tegemist, et koju ei jõua.
Vahel võib ka juhtuda, et laps on sussi sisu nähes pettunud ja kurb. Siis ei maksa last hurjutada ja öelda, et ole õnnelik sellegi üle, mis sa said. Pigem võiks lapsele tema tundeid tagasi peegeldada. «Sa soovisid saada üllatusmuna ja oled nüüd pettunud, et päkapikk tõi kommi. See teeb sind täitsa kurvaks». Edasi saab selgitada, et ju päkapikul olid täna ainult kommid kaasas ja kindlasti ei tahtnud ta last kurvastada. Nii saab õpetada lapsele ka oma pettumuste ja teiste negatiivsete tunnetega toimetulemist ja leppimist.
Jõulud on aeg, mil võiks rääkida andmisrõõmust. Vanem võib suunata last päkapikule joonistama, kirjutama või siis julgustada isetehtud piparkooki sussi pistma. Nii võibki näiteks november mööduda tihedas kirjavahetuses ja üllatused jõuda sussi alles detsembris. Koos lapsega saab arutada, mida päkapikk tunda võib, kui teda ennast üllatus ees ootab ning sealt edasi ka mõelda, kellele veel jõulurõõmu valmistada. Näiteks võivad laps ja vanem vaadata üle mänguasjad, millega enam ei mängita, ja mõelda, kes võiks neid asju rohkem vajada. Samuti on palju võimalusi teha annetusi, näiteks loomade varjupaikadele. Vaadata võiks ka SEB heategevusfondi lehele, kuhu on kokku kogutud kõigi Eestimaa turva- ja asenduskodudes elavate laste jõuluvanale saadetud unistused ja soovid ning anda oma panus mõne soovi täitumisele. Selle kohta saab lähemalt lugeda siit.