Ferratum Groupi korraldatud jõulubaromeetri uuringu andmetel kavatsevad eestlased sel aastal jõuluostudele kulutada 73 protsenti rohkem kui eelmisel aastal. Uuringust selgub, et inimesed plaanivad keskmiselt 25,2 protsenti leibkonna sissetulekust (ehk 501 eurot) kulutada pühade ajal.
Uuring: eestlased kavatsevad tänavu jõuludel kulutada 73 protsenti rohkem kui eelmisel aastal
Kui võrrelda eelmise aastaga, mil eestlased kulutasid keskmiselt 290 eurot leibkonna sissetulekust jõuluostudele, siis on selle aasta plaanitav kulu oluliselt suurem. Kui võrrelda neid tulemusi lähimate naaberriikidega, siis leedulased kavatsevad kulutada jõuludele 26,1 protsenti (umbes 502 eurot) ja lätlased 20,4 protsenti ehk umbes 355 eurot leibkonna kohta.
«Meie iga-aastane ülevaade näitab, et eestlaste ostujõud on oluliselt suurenenud ja ületanud Euroopa keskmise taseme. Eesti majandusolukord on paranemas, seega on inimesed valmis rohkem kulutama kingitustele ja pidustustega seotud ostudele,» kommenteerib Ferratumi Balti regiooni koordinaator Mindaugas Cidzikas.
Kuigi idaeurooplased kulutavad traditsiooniliselt rohkem jõuluostudele kui lääneeurooplased, plaanivad sellel aastal kõige rohkem jõuludele kulutada britid. Nende kulutused suurenevad sel aastal pea poole võrra ehk kuni 38,5 protsendini pere sissetulekutest, mis võrdub ligikaudu 1144 euroga. Brittide kõrval on selle aasta suurimad kulutajad slovakid ja hispaanlased, kes kavatsevad kulutada jõuludele suurimaid summasid – vastavalt 655 ja 726 eurot leibkonna ühe kuu sissetulekust.
Kokkuvõtlikult väitis 20 protsenti küsitlusele vastanutest, et nad plaanivad jõulukingitustele vähem kulutada kui eelmisel aastal, 64,6 protsenti kavatseb kulutada sama palju kui eelmisel aastal ning 15,4 protsenti vastanutest kavatseb rohkem kulutada.
Veebiostude hulk suureneb
Ehkki eestlased eelistavad jõuluoste teha traditsioonilistest kauplustest, sooritatakse 15,6 protsenti pühadeostudest internetis. Teised Balti riigid on selles suhtes pisut aktiivsemad – Leedus tehakse 20,2 protsenti ja Lätis 16,9 protsenti jõuluostudest veebis. Uuring näitab, et aasta-aastalt suureneb veebipoodide kaubavalik ja inimeste usaldus nende teenuste vastu. Euroopas tehakse keskmiselt iga viies jõuluhooaja ost mugavalt internetis. Praegu on veebipoed kõige populaarsemad Ühendkuningriikides, kus 39,9 protsenti ostudest tehakse internetis, järgnevad Saksamaa (31,6 protsenti) ja Holland (27,2 protsenti).
Ferratumi jõulubaromeetri 2015. aasta uuring korraldati 21 riigis. Osalejateks olid Ferratum Groupi kliendid 14 205 majapidamisest, kelle netosissetulek oli 805–10 350 eurot kuus.
Ferratum Group on rahvusvaheline lühiajalistele laenudele keskendunud ettevõte, mis on Eestis tegutsenud alates 2006. aastast. Firma tegutseb 22 riigis, teenindades enam kui 3 miljonit klienti.