Ministri sõnul on Eesti eesmärgiks kindlasti kasutada võimalikult palju EL vahendeid ning iga märkimisväärne lisanduv ajakulu projektis vähendab võimalusi ELi vahendeid taotleda. «Seni oleme taotlemisel olnud edukad, kuna EL eraldas Rail Balticu raudteeühenduse Eesti osale koos omafinantseeringuga 213 miljonit eurot. Kui raudteeühendus jääb tulemata, tuleb Euroopa Komisjonile tagastada mittekasutatud summad ning kaob võimalus taotleda lisa. Kokkuvõttes oleks Rail Balticu projekti seiskumine märkimisväärne kahju Eesti majandusele ja jätaks Eesti ilma strateegiliselt vajalikust raudteeühendusest.»
Samas peab Michal oluliseks analüüsida täiendavalt Rail Balticu rahastusmudelit ja tasuvust. Tema sõnul valmib täiendav analüüs tuleva aasta septembriks, mille alusel selguvad ka Rail Baltic omafinantseeringu suuruse võimalikud stsenaariumid.
Rahandusminister Sven Sester saatis novembri alguses majandus- ja infrastruktuuriminister Kristen Michalile järelepärimise täpsema arvutuse saamiseks, kas Eesti jaoks hinnanguliselt üle 200 miljoni euro kallinenud Rail Balticu raudteeprojekt veel rahaliselt tasuv on.
Euroopa Komisjon tegi juuni lõpus ettepaneku rahastada Rail Balticu projekti Euroopa ühendamise rahastust (CEF) kogu taotletud summa ehk 540 miljoni euro ulatuses; kõigi kolme Balti riigi ühine omafinantseering on 18 protsenti ehk 97,2 miljonit eurot. Järgmine CEFi taotlusvoor peaks toimuma selle aasta lõpus, sellesse vooru on võimalik esitada järgmisi taotlusi.
Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.
Esialgse ajakava kohaselt peaks raudtee valmis saama aastatel 2024–2025.