Mullidega jookide vallas on Pepsi Coca-Colale alla jäänud. Seetõttu üritatakse vanast vastasest mahlade, tee ja spordijookidega mööda hiilida.
Pepsi loobub mullidest
Seega tõmbab 2006. aastal PepsiCo komandöriks tõusnud Indra Nooyi rindejoone teise kohta ja valib endale soodsama võitlusvälja.
Nooyile ei ole jäänud märkamatuks, et gaseeritud karastusjookide turg käib USAs allamäge juba kümme aastat. Osalt seetõttu, et alternatiivseid jooke on niivõrd palju peale tulnud.
Teisalt on rahval aga ilmsed kaaluprobleemid ja mõtted liikumas tervise hoidmise radadele.
Selle asemel, et trendile vastu pusida, toimetab Nooyi gaseeritud kraami tasapisi tahaplaanile.
Kõva panus on tehtud ka tervislike toitude osakonnale nimega Quaker Oats.
«PepsiCo keskendub praegu kasulikele ja tervislikele snäkkidele ja jookidele,» ütles CLSA analüütik Caroline Levy.
Et sellega paremini toime tulla, on Nooyi palganud mitmeid tuntud toitumiseksperte, kes nõustavad, kuidas toidust kõige paremini rasva ja soola, jookidest aga suhkrut vähemaks võtta.
Coca-Cola boss Muhtar Kent on valinud teise tee ja hoiab firma fookust kindlakäeliselt mullijookidel.
Tulemus? Coke’i jookide müük Põhja-Ameerikas kukkus mullu vaid 2 protsenti – kuigi aasta oli majanduslikus mõttes raske ja suvi lisaks sellele jahedam kui tavaliselt.
Pepsi langes samas piirkonnas sama ajaga neli korda rohkem.
Beverage Digest kinnitab, et Coca-Cola on Pepsi USAs lõplikult seljatanud.
2009. aastal oli Coca-Cola osakaal USA karastusjookide turul 17 protsenti, konkurendil aga 9,9 protsenti. Languses on mõlemad, Pepsi langeb lihtsalt kiiremini.
Sel ajal kui PepsiCo gaseeritud jookide taandumist USAs tunnistab, jätkab Kent jonnakalt Coca-Cola üllitamist.
Ta on andnud pühaliku tõotuse Coca-Cola müük USAs taas üles ehitada ning tänavune teine kvartal oligi neil tõele au andes mullusest parem.
Sisuliselt üritab Kent korrata USAs Mehhikos saavutatud võitu. Ka sealset olukorda hinnati veel hiljuti lootusetuks, kuid nüüd on punases purgis mullidega joogid mehhiklastele taas palju rohkem meeldima hakanud.
Copyright The Financial Times Limited 2010.