Uue aasta alguses alustab USAs tegevust telepood, mis eristub kõigist senitegutsevatest mitte ainult oma nime, vaid ka kauba poolest, mida müüb, tekitades sellega parasjagu poleemikat.
USA telepoe relvamüügi plaan tekitab poleemikat
Gun TV nime kandev telepood hakkab müüma täpselt seda, millele tema nimigi viitab – relvi, laskemoona, kabuure ja relvataskuid ning jahiriideid, vahendab Guardian. Sarnaselt teistele telepoodidele hakkavad ka seal erinevad eksperdid selgitama, mismoodi tooteid kasutama peaks ning soovi korral saavad inimesed siis kas telefoni teel võib veebis oma tellimuse sisse anda.
Erinevalt teistest USAs tegutsevatest telepoodidest nagu QVC ja Home Shopping Network, mis pärast tellimuse sisse andmist saadavad kohe kauba otse kliendile, suunab relvamüüki plaaniv telepood aga klientide tellimused nendele kõige lähemal asuvasse relvakauplusesse, mis siis teeb tellija taustauuringu ning ajab korda relvamüügiks vajalikud paberid.
Kuigi relvamüüki plaaniv telepood pole veel oma tegevust alustanud, on nende kavatsus juba palju poleemikat tekitanud. Küll aga kinnitasid veebipoe juhid California väljaandele Desert Sun, et nende eesmärgiks ei ole propageerida relvamüüki USAs, vaid puhtalt tulla vastu turunõudlusele. «Me lihtsalt haarasime võimalusest,» tähendas üks veebipoe asutajatest Valerie Castle usutluses Guardianile, viidates siinkohal sellele, et USAs on väga palju inimesi, kes ostavad relvi kas kodu kaitsmise, laskespordi või jahi eesmärgil.
See argument aga ei veena relvamüügivastaseid. San Franciscos asuva advokaadibüroo Prevent Gun Violence juristi Laura Cutilletta sõnul on juba selle otsuse näol, kus keegi otsustab endale koju relva soetada, tegemist väga tõsise asjaga. «Terve hulk inimesi saab igapäevaselt Ameerikas relva läbi surma – me peaks väga pikalt mõtlema, kas see see on tõesti midagi, mida me siia juurde vajame,» märkis ta.
Cutilletta tõi siinjuures välja, et USAs sureb sel viisil 85 inimest päevas, mis teeb aastas kokku üle 30 000 põhjendamatu surma. Ta on seisukohal, et loodav veebipood pigem suurendab esmakordsete relvakasutajate hulka, kui lihtsalt vastab turunõudlusele. «Kui teleripulti klõpsides satud sa selle kanali peale, võid sa – kui sul pole relva – saada väga lihtsalt selle mõtte, et sul on seda vaja,» sõnas jurist.
Loodava telepoe asutajad on Californias Palm Springsis elavad Valeria Castle ja tema abikaasa Doug Bornstein, kes on pikalt telepoodide maailmas tegutsenud nii neid juhtides kui konsulteerides. Ka on nad endi sõnul uue poe kontseptsiooni väga põhjalikult läbi kaalunud. Kuigi algselt tahtsid telepoe asutajad selle käima lükata selle aasta detsembris, on see nüüd erinevatel põhjustel edasi lükatud uue aasta jaanuarisse.
Esialgu on Gun TV eetrisoleku aeg plaanitud öösel kella ühest hommikul kella seitsmeni ja nii seitsmel päeval nädalas. Küll aga soovivad veebipoe asutajad kasvatada igapäevast eetrisoleku aega esimese aastaga 12 tunnini päevas ning peagi pärast seda jõuda 24 tunnini seitsmel päeval nädalas.