Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lennujaama turundusjuht: tähtsaim on leida lennufirmas õige inimene

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Tallinna lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov
Tallinna lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov Foto: Liis Treimann

Tallinna Lennujaama juhatuse liikme ja turundusjuht Erik Sakkovi sõnul on tema tööst tähtsaim osa läbirääkimised erinevate lennufirmadega.

«Kõige tähtsam osa mu tööst on business-to-business turundus, mis tähendab läbirääkimisi lennufirmadega. See töö on müük, tõestamine ja veenmine, mille eesmärgiks on uue kliendi ehk lennufirma Tallinnasse toomine,» rääkis Sakkov Best Marketingile.

Sakkov lisas, et tegeletakse ka analüütikaga, kus uuritakse turgusid ja koostatakse potentsiaalsetele klientidele äriplaane kuni piletihinnani välja.

Teine osa tema tööst seisneb terminalile kui kaubanduskeskusele rentnike otsimises. Kolmas valdkond on klientide teenindamine lennujaamas.

Lisaks muidugi reklaamimüük terminalis, parklate majandamine ja taksondus – kõik eesmärgiga raha teenida.

«Lisaks Tallinna lennujaamale kuulub mu vastutusalasse ka Kihnu, Ruhnu, Pärnu, Tartu, Kärdla ja Kuressaare lennujaamade turundus.»

Küsimusele, kuidas neil turundustöö käib, vastas Sakkov, et kõige tähtsam on leida võimalus rääkida lennufirmas õige inimesega.

«Eesti diplomaatia ja poliitikud teevad selleks suuri pingutusi, et meid vajalikul tasemel vastu võetaks. Väikese riigi väikesel lennujaamal üksi on väga raske jutule pääseda – me ei paku huvi,» tõdes Sakkov.


Mehe sõnul ongi kõige keerulisemad läbirääkimised, sest meie turg on nii väike.

«Lennufirmat võib teatud määral huvitada meie kaunis vanalinn või loodus, aga otsuse langetamisel moodustab see argument kõigest viis protsenti.»

Sama palju huvitab Sakkovi kinnitusel lennufirmasid see, kas meil on lennukaupa pakkuda. 90 protsenti mõjutab lennufirmade otsust kas turg, ehk potentsiaalsete reisijate arv või lennujaama hind.

«Odavlennufirmasid ei huvitagi niivõrd meie rahvaarv, vaid see, kas Tallinn on reklaamitav ja mida lennujaama teenus maksab.»
Laias laastus võib Sakkovi sõnul lennufirmad jagada nelja kategooriasse: kõige tähtsam klient on igale lennujaamale oma rahvuslik lennufirma.

«Meil siis Estonian Air. Enamik lennufirmadest, nagu näiteks Lufthansa, Finnair, LOT, Czheck Airlines, airBaltic, Air One ja teised veavad Tallinnast reisijaid oma hub’idesse ette, lootuses, et eestlased ostavad edasilennu pileti võimalikult kaugele.»

Ka Estonian Air veab tema sõnul kliente ette SASi hub'idesse.
Üldiselt huvitab Sakkovi kinnitusel aga lennufirmasid ainult reisijate arv.

«Näiteks üht Euroopa suuruselt neljandat lennufirmat on palunud siia lendama meie poliitiline eliit, aga lennufirma vaatab ainult numbreid – kui palju inimesi sellel suunal lendab.

Mina saan omalt poolt tõestada, et kuigi puudus otseliin, lendas meie ja nende riigi vahel eelmisel aastal 6000 inimest.»

Kui Sakkovi sõnul sinna lisada veel väikese iluvalega tšarterlendudega reisinud 4000 inimest ja saame kokku 10 000.

«Kuna uus liin tekitab nõudlust juurde, korrutame selle numbri optimistlikult 1,6ga ja saame 16 000.»

Kuid selleks, et lennufirma hakkaks üldse mõtlema siiatuleku peale, on Sakkovi sõnul vaja 25 000-30 000 reisijat.

Tagasi üles