Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uute sõiduautode müük vähenes novembris 21 protsenti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota on jätkuvalt Eesti automüügi liider.
Toyota on jätkuvalt Eesti automüügi liider. Foto: Kris Süld / Sakala

Eesti uute sõiduautode turul jätkus langus ka novembris, mil müüdi uusi sõiduautosid 1552, mis 21 protsenti vähem kui mullu. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) sõnul moonutab pilti möödunud aastal toimunud firmaautode käibemaksu seadusemuudatusest tingitud järsk tõus, vahendas BNS.

Kokku on tänavu 11 kuuga müüdud 19 081 uut sõiduautot ehk 4,5 protsendi jagu vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, teatas liit.

"Möödunud aastal kasvas nii uute sõiduautode müük kui ka kasutatud autode import oktoobris ja novembris järsult ning seda ennekõike detsembris jõustunud firmaautode käibemaksu seadusemuudatuse tõttu," kommenteeris liidu tegevjuht Sulev Narusk. "Nii tegi uute sõiduautode müük möödunud aasta novembris 21-protsendise hüppe üles võrreldes 2013. aasta novembriga. Tänavu novembris kujunes müük enam-vähem sarnaseks 2013. aastaga ja seda nii uute sõiduautode kui kasutatud autode osas."

Segmentide lõikes on jätkuvalt 11 kuu kokkuvõttes plusspoolel väikeautode, väiksema keskklassi, keskklassi ja väiksemate maasturite müük. Languses on keskmiste ja suuremate maasturite müük. Sealjuures oli novembris väiksema keskklassi autode osakaal koguni 37 protsenti kogumüügist. Eksporti läks novembris 93 uut sõiduautot.

Turuliidrina automarkide seas jätkas novembris Toyota, milliseid müüdi 197. Järgnesid Renault 153 ja Honda 149 müüdud autoga. Mudelitest kerkisid esikolmikusse Nissan Qashqai 98, Honda CR-V 85 ja Škoda Octavia 56 müüdud autoga.

Tagasi üles