Päevatoimetaja:
Sander Silm

Taksoettevõtted: Taxify on saanud tavaliseks taksofirmaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Taksod Tallinnas
Taksod Tallinnas Foto: Erik Prozes

Tuntud taksoettevõtted peavad seni sõiduvahendusäpi teenust pakkunud Taxify otsust varustada sajad autod oma logodega ettearvatud sammuks, mis muudab Taxify tavaliseks taksofirmaks, kus saavad lisaks teenust pakkuda ka ametlikult litsentseerimata juhid.

«Seda plaani oli läbi näha juba mõnda aega, et taksovahenduse äpist on saamas taksofirma. Õnneks loodus tühja kohta ei salli ja uus tegija, kes Taxify asemel sarnaselt kõikide taksode hulgast valida laseb, on TaxiGo,» ütles Postimehele Krooni Takso juhatuse liige Margus Trempi.

Trempi märkis, et Tulika ja Tallinki taksod on loonud ka juba iseenda äpi Taxofon ning ei jää mitte kuidagi ei takso hinnaklasside või kvaliteediga alla Taxifyle.

«Krooni Takso on küll ise hetkel veel kõikidest äppidest kuni vee selginemiseni eemale hoidnud,» ütles Trempi ja selgitas, et Taxifyga sarnane kiusatus oleks äkki kerge tekkima ka järgmisel turuliidril.

«Taxifyst on saamas üks taksofirma 40 hulgas, tõsi küll, natuke moodsama tellimissüsteemiga kui paljudel teistel, aga see üksi konkurentsis ei päästa,» lisas Trempi.

Ka Tulika Takso juhatuse liikme Anne Rebase sõnul oli Taxify selline areng prognoositav.

«Edasises arengus sõltub kõik sellest, millist teenusekvaliteeti suudetakse pakkuda. 250 kõrgeima teeninduskultuuriga taksojuhti on ambitsioonikas eesmärk,» viitas ta Taxify eilsele teatele lisada oma logo just nii suurele autode arvule.

Mis puutub ühe suuremat hoogu võtvatesse sõidujagamisteenustesse, siis see on Rebase sõnul täna «Eestis ebaseaduslik teenus ja siinkohal ei olegi midagi kommenteerida».

AS Tallink Takso juhatuse liikme Tõnu Uusmaa sõnul pooldab tema ettevõte printsiipi, et turuosalistele peavad kehtima võrdsed tingimused.

«Turul ei tohi tegemist olla ebaausa konkurentsiga. Kui tegemist on ärilise tegevusega, siis võrdselt kohtlemise printsiip peab olema üheselt mõistetav. Tänaste reeglite juures on raskesti arusaadav, kuidas sõidujagamise teenuse puhul arvutab sõidu maksumuse äpp, kuna tasu arvutamiseks on nõutav taadeldud taksomeeter,» selgitas Uusmaa.

Uusmaa sõnul on Tallink Takso loonud omalt poolt taksotellimuste edastamiseks kanali TAXOFON, millega on liitunud ligi 500 kuni kaks aastat vana sõidukit ja kus on muude teenuste kõrval võimalik maksta nii sularaha kui kaardiga.

Taxify tegevjuht Henrik Raave ütles takseoettevõtete kriitikat kommenteerides, et ettevõttel  on 37-liikmeline tiim, kes tegeleb pidevalt teenuse arendamisega.

«Me tahame pakkuda head kvaliteeti ja seda kõikide autode puhul, mis meie süsteemis on. Klient saab jätkuvalt valida tuntud taksofirmade või Taxify logode vahel,» ütles Raave.

Mis puutub sõidujagamisse, siis selles osas teeb Taxify Raave sõnul samuti tihedat koostööd riigiga ja ootab pikisilmi, et see valdkond saaks reguleeritud.

Taxify teates eile, et lisaks senistele taksofirmade autodele sõidab Tallinnas nüüd 250 Taxify logoga taksot ning Taxify vastutab nende taksode hindade ja teenusekvaliteedi eest.

«Taxify kaubamärgi all saavad sõita ainult korraliku taustaga, kogenud ja litsentseeritud taksojuhid. Lisaks on väike hulk sõidujagamise teenusepakkujad, kes alates tänasest on äpis taksodest eraldatud valget värvi Taxify logoga,» teatas ettevõte.

Taxify ärimudel näeb ette, et ettevõttel ei ole ühtegi autot ega palgal ühtegi autojuhti ning tasu teenitakse äpi vahendatud tellimuste pealt. Ehk siis tavapärastest taksoettevõtetest eristab neid see, et dispetšerteenus on asendatud rakendusega ja logotasu on asendunud tellimuste eest võetava tasuga. Oma autosid ei ole ka mitmel teisel taksoettevõttel, mille logo all sõidavad juhid oma autodega.

Lisaks on Taxify loonud rakenduse Hopp, mille vahendusel saavad sõidujagamist pakkuda kõik juhid sõltumata oma taustast ja sõiduki kvaliteedist.

Tagasi üles