«Turul ei tohi tegemist olla ebaausa konkurentsiga. Kui tegemist on ärilise tegevusega, siis võrdselt kohtlemise printsiip peab olema üheselt mõistetav. Tänaste reeglite juures on raskesti arusaadav, kuidas sõidujagamise teenuse puhul arvutab sõidu maksumuse äpp, kuna tasu arvutamiseks on nõutav taadeldud taksomeeter,» selgitas Uusmaa.
Uusmaa sõnul on Tallink Takso loonud omalt poolt taksotellimuste edastamiseks kanali TAXOFON, millega on liitunud ligi 500 kuni kaks aastat vana sõidukit ja kus on muude teenuste kõrval võimalik maksta nii sularaha kui kaardiga.
Taxify tegevjuht Henrik Raave ütles takseoettevõtete kriitikat kommenteerides, et ettevõttel on 37-liikmeline tiim, kes tegeleb pidevalt teenuse arendamisega.
«Me tahame pakkuda head kvaliteeti ja seda kõikide autode puhul, mis meie süsteemis on. Klient saab jätkuvalt valida tuntud taksofirmade või Taxify logode vahel,» ütles Raave.
Mis puutub sõidujagamisse, siis selles osas teeb Taxify Raave sõnul samuti tihedat koostööd riigiga ja ootab pikisilmi, et see valdkond saaks reguleeritud.
Taxify teates eile, et lisaks senistele taksofirmade autodele sõidab Tallinnas nüüd 250 Taxify logoga taksot ning Taxify vastutab nende taksode hindade ja teenusekvaliteedi eest.
«Taxify kaubamärgi all saavad sõita ainult korraliku taustaga, kogenud ja litsentseeritud taksojuhid. Lisaks on väike hulk sõidujagamise teenusepakkujad, kes alates tänasest on äpis taksodest eraldatud valget värvi Taxify logoga,» teatas ettevõte.
Taxify ärimudel näeb ette, et ettevõttel ei ole ühtegi autot ega palgal ühtegi autojuhti ning tasu teenitakse äpi vahendatud tellimuste pealt. Ehk siis tavapärastest taksoettevõtetest eristab neid see, et dispetšerteenus on asendatud rakendusega ja logotasu on asendunud tellimuste eest võetava tasuga. Oma autosid ei ole ka mitmel teisel taksoettevõttel, mille logo all sõidavad juhid oma autodega.
Lisaks on Taxify loonud rakenduse Hopp, mille vahendusel saavad sõidujagamist pakkuda kõik juhid sõltumata oma taustast ja sõiduki kvaliteedist.