Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Automaati jäänud pangakaardi saab tagasi harva

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maria Joost
Copy
Hajameelsetel tuleb leppida uue pangakaardi tellimisega.
Hajameelsetel tuleb leppida uue pangakaardi tellimisega. Foto: Mihkel Maripuu

Unustades pangakaardi automaati võib inimest ees oodata pikk ja kulukas tee uue pangakaardi saamiseks, kui ta just ei tegutse kohe.

Kui pangakaart ununeb pangaautomaati, siis teatud aja möödudes blokeerib automaat kaardi ja tagasi enam ei anna. SEB kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnul konfiskeeritakse kaart, vältimaks kaardi sattumist võõra isiku kätte.

«Sularahaautomaatidele kehtivad ranged turvanõuded. Automaadi avamiseks tuleb erandkorras kohale kutsuda mehitatud valve. Seejärel tuleb pangakaart toimetada pangakontorisse, et teller saaks kliendi identifitseerida, veendumaks, et kaart tagastatakse kaardivaldajale ja kaardi aktiveerida,» sõnas Allas.« Seega on protsess kulukam, kui pealtnäha paistab.»

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask sõnul, on vana pangakaart võimalik kätte saada juhul, kui kaart konfiskeeritakse ära Swedbanki kontoris asuvas sularaha- või makseautomaadist. Muudel juhtudel, näiteks mujal asuvad automaadid või teiste pankade automaadid, kaart suletakse ja uue kaardi tellimiseks peab klient pöörduma nõustamiskeskusesse või pangakontorisse. «Kõige kiirem viis kaardi kättesaamiseks, on tellida kaart posti teel- kaart jõuab reeglina kliendini viie tööpäeva jooksul,» kommenteeris Siilivask

Evelin Allase sõnul on vana pangakaarti võimalik vaid kätte saada juhul, kui klient helistab koheselt kontorisse. Sellisel juhul saadetakse välja brigaad, kes kaardi ära toob. «See toimib pigem erandkorras. Tavaliselt tellib klient uue kaardi ja kasutab kaardi ootamise ajal ajutist kaarti, millega maksta ei saa, kuid raha saab välja võtta.»

Tagasi üles