Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Rumal ostja jääb kauba tagastamisel hätta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Enne teleri ostmist tasuks uurida, kas pildikast koju ära ka mahub.
Enne teleri ostmist tasuks uurida, kas pildikast koju ära ka mahub. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Vales mõõdus teleri ostnud mees sai pärast ostu teada, et poel pole kohustust talle raha tagasi anda.

«Ostsin mõned nädalad tagasi kauplusest Euronics 40-tollise teleri, kuid kodus selgus, et see on toa jaoks liiga suur,» kirjutas tallinlane. Ta viis teleri järgmisel päeval poodi tagasi. Pood pakkus kahte varianti, kas vahetada kaup ringi või võtta kinkekaardid. «Ümber vahetada polnud võimalik, sest 37-tollist müügil polnud ja 32-tolline on liiga väike. 599-eurost ostu polnud lähima poole aasta jooksul ka kavas teha,» kirjutas mees. Ostja sõnul selgitas ta poes oma olukorda ja palus ostu eest raha tagasi, kuid tulutult.

«Kõik lõppes sellega, et suutmata otsustada, kumb variant on halvem, viisin oma ostu koju tagasi ja nüüd seisab lahti pakkimata teler kodus nurgas,» ütles mees. Pärast tulutut poeskäiku hakkas ta asja uurima ja nagu ta ise tunnistab, - sai teada midagi, mis oleks võinud olla selge juba varem. «Kui lugejate seas on neid, kes seda ei tea, siis tahan nendega seda jagada.

Kauba eest saate raha tagasi juhul, kui ostate lauba netipoest. Ei tea miks, aga tarbijate õigused on erinevad,» kirjutas ta. Mehe sõnul teab ta nüüd, et internetipoodide valik on suurem ja parem, ka hinnad märksa soodsamad. «Seal on olemas nii garantii kui ka õigused. Nii et kui lähete vanast harjumusest ostma tavalisest poest, siis tasuks seda teada. Mina kaotasin vales kohas tehtud ebaõnnestunud ostuga raha,» jagas ta soovitusi.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Pille Kalda sõnul on tarbijal kohustust enne ostu veenduda, et tegemist on talle sobiva kaubaga. «Kui ta on eksinud mõõtmete hindamisel, siis ei ole kaupleja selle eest vastutav – kaupleja ju ei tea, kui suur telekas tarbijale koju mahub. Seda peab tarbija ise teadma,» rääkis Kalda. Ta kinnitas, et  sellisel juhul ei ole kauplejal kohustust tavapoest ostetud kaupa tagasi võtta ning ei kehti ka 14-päevane taganemisõigus, nagu see kehtib e-poest ostes.

Ametnik möönis, et küll aga on sellisel juhul võimalikud vabatahtlikud kokkulepped kaupleja ja tarbija vahel. «Kui kaupleja on nõus, võib ta osta toote tagasi, vahetada ostetud televiisori mõne teise toote või kinkekaartide vastu, siis on see temapoolne vastutulek, aga seda kohustust tal ei ole,» lisas Kalda.

Tagasi üles