Jõulude eel kasvab hüppeliselt internetikaubandus - jõulukinke ostetakse nii Eesti kui välismaa netipoodidest, kuid riskide maandamiseks tuleks enne ostu sooritamist kindlaks teha, kellega kaupa tehakse.
E-poes eraisikult ostes tarbijaõigused ei kehti
Tarbijakaitseamet manitseb enne netipoes ostu sooritamist veenduma, kes on tehingu teiseks osapooleks, sõltumata sellest, kas osteldakse Eesti või välismaa e-poes, vahendab ERR. Kõige olulisem on veenduda, kas tegemist on juriidilise isiku ehk ettevõttega, kuivõrd eraisikult ostes tarbijakaitseõigused ei kehti.
Näiteks sellistes keskkondades nagu osta.ee või buduaar.ee kauplevad kõrvuti nii eraisikud kui ka ettevõtted ja kahtlemata võib ka eraisikult näiteks kasutatud lastesaapaid osta, kuid siis pole probleemide korral ka kellegi poole pöörduda.
«Euroopa Liidus registreeritud kauplejatele on pandud kohustus, palju andmeid peab kaupleja enda kohta avaldama. Ostmisel tuleks veenduda, mis kontaktandmeid kaupleja enda kohta avaldab ja kus riigis ta tegutseb,» selgitas tarbijakaitseameti nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksma-Tammaru Vikerraadio saates «Huvitaja».
Refereeritud artiklit saab lugeda ERR-ist.