Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

E-poes eraisikult ostes tarbijaõigused ei kehti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kerli Kivistu
Copy
Artikli foto
Foto: PantherMedia / Scanpix

Jõulude eel kasvab hüppeliselt internetikaubandus - jõulukinke ostetakse nii Eesti kui välismaa netipoodidest, kuid riskide maandamiseks tuleks enne ostu sooritamist kindlaks teha, kellega kaupa tehakse.

Tarbijakaitseamet manitseb enne netipoes ostu sooritamist veenduma, kes on tehingu teiseks osapooleks, sõltumata sellest, kas osteldakse Eesti või välismaa e-poes, vahendab ERR. Kõige olulisem on veenduda, kas tegemist on juriidilise isiku ehk ettevõttega, kuivõrd eraisikult ostes tarbijakaitseõigused ei kehti.

Näiteks sellistes keskkondades nagu osta.ee või buduaar.ee kauplevad kõrvuti nii eraisikud kui ka ettevõtted ja kahtlemata võib ka eraisikult näiteks kasutatud lastesaapaid osta, kuid siis pole probleemide korral ka kellegi poole pöörduda.

«Euroopa Liidus registreeritud kauplejatele on pandud kohustus, palju andmeid peab kaupleja enda kohta avaldama. Ostmisel tuleks veenduda, mis kontaktandmeid kaupleja enda kohta avaldab ja kus riigis ta tegutseb,» selgitas tarbijakaitseameti nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksma-Tammaru Vikerraadio saates «Huvitaja».

Refereeritud artiklit saab lugeda ERR-ist.

Tagasi üles